دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وزیران خارجه پاکستان و روسیه درباره تحولات اوکراین گفت وگو کردند

اسلام‌آباد – ایرنا – وزیر امور خارجه پاکستان طی گفت‌وگوی تلفنی با همتای روس خود آخرین تحولات مرتبط با اوکراین، اوضاع افغانستان، توسعه روابط دوجانبه و دستاوردهای سفر اخیر نخست وزیر پاکستان به مسکو را بررسی کرد.


به گزارش ایرنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» روز شنبه طی تماس تلفنی با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه با تاکید بر نگرانی اسلام‌آباد از آخرین وضعیت اوکراین، تاکید کرد که پاکستان مطابق با اصول اساسی منشور ملل متحد خواهان تنش زدایی میان طرفین درگیر است و بر نیاز به راهکار دیپلماتیک مطابق با توافقنامه های چندجانبه مربوطه، قوانین بین المللی و مفاد منشور ملل متحد تاکید دارد.


وی لاوروف را در جریان مکالمات تلفنی اخیر خود با وزرای امور خارجه اوکراین، لهستان، رومانی، مجارستان و نماینده عالی اتحادیه اروپا که در آن موضع اصولی پاکستان را مطرح کرده بود، قرار داد.


وزیر امور خارجه پاکستان بر اهمیت تداوم مذاکرات میان مسکو و کی‌یف و پیشبرد گفتگو و دیپلماسی تاکید کرد.


روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: وزرای خارجه دو کشور علاوه بر روابط دوجانبه، در مورد اوضاع منطقه نیز گفت‌وگو کردند. شاه محمود قریشی با یادآوری سفر اخیر خود به روسیه در قالب هیات نخست وزیر پاکستان، اظهار داشت که دو طرف در مورد موضوعات کلیدی در دستور کار دوجانبه و منطقه از جمله افغانستان گفت‌وگوهای گسترده ای داشتند.


سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه نیز با محکومیت حمله تروریستی روز گذشته در مسجدی در شهر پیشاور جان باختن تعداد زیادی از افراد در این حمله را به مردم و دولت پاکستان تسلیت گفت.


وی همچنین افزود که مسکو موضوعات مهم دوجانبه مورد بحث را پیگیری خواهد کرد و دو کشور به همکاری در جهت پیشبرد اهداف مشترک صلح و ثبات در افغانستان ادامه خواهند داد.


لاوروف، وزیر امور خارجه پاکستان را در جریان دیدگاه روسیه درباره وضعیت اوکراین و گشایش «کریدور بشردوستانه» قرار داد و بر آمادگی مسکو برای دور بعدی مذاکرات با طرف اوکراینی تاکید کرد.