دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

پوتین تحریم های غرب به منزله اعلان جنگ است

تهران – ایرنا – ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ضمن دفاع از حمله به اوکراین با اشاره به این مساله که مسکو لازم است از روس زبان ها دفاع کند، گفت که تحریم های غرب علیه روسیه به منزله اعلان جنگ است.


به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اسکای نیوز، وی تاکید کرد که مسکو می خواهد اوکراین غیرنظامی و فاشیست زدایی شود و باید وضعیت بی طرفانه ای داشته باشد.


پوتین افزود همه چیز در اوکراین برنامه ریزی شده است و ارتش روسیه به عنوان بخشی از عملیات نظامی ویژه، اهداف خود را تحقق می بخشد.


کرملین پیشتر رفتار غرب را شبیه راهزنان دانست و اعلام کرد جهان به اندازه ای بزرگ است که آمریکا و اروپا نمی توانند کشوری به بزرگی روسیه را منزوی کنند.


دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که غرب درگیر «راهزنی اقتصادی» علیه روسیه است و مسکو پاسخ خواهد داد. وی به نوع پاسخ روسیه اشاره ای نکرد اما یادآور شد که این مساله در راستای منافع روسیه خواهد بود.


وی روز شنبه به خبرنگاران گفت: این بدان معنا نیست که روسیه منزوی است. جهان برای اروپا و آمریکا آنقدر بزرگ است که بتوانند کشوری را منزوی کنند، حتی کشوری که به بزرگی روسیه باشد. کشورهای بسیار بیشتری در جهان وجود دارند.


پسکوف اضافه کرد که اگر آمریکا تحریم هایی را بر صادرات انرژی روسیه اعمال کند، این امر تکان قابل توجهی به بازارهای انرژی وارد می کند.


امروز دهمین روز جنگ اوکراین است. روسیه بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند)  “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را به صورت رسمی اعلام و خاطرنشان کرد که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.


اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگ علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.