دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رئیس جمهور ایران آماده نقش آفرینی دیپلماتیک برای بازگشت صلح

تهران – ایرنا – رئیس‌جمهور تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش دیپلماتیک که منجر به حل مسالمت‌آمیز مناقشات در اوکراین شود حمایت می‌کند و آماده نقش‌آفرینی برای هرگونه کمک به بازگشت صلح است.


به گزارش حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه در جلسه هیأت دولت با تسلیت شهادت امام موسی‌بن‌جعفر (ع) به تحولات اوکراین اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس اصول اساسی سیاست خارجی خود، با سلطه‌گری و سلطه‌پذیری مخالف است و از حق تعیین سرنوشت همه ملت‌ها حمایت می‌کند.


ایران بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورها تأکید دارد


رئیس‌جمهور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن درک نگرانی‌های امنیتی نسبت به چند دهه توسعه‌طلبی ناتو، بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورها تأکید دارد. قاطعانه بر این باوریم که دیپلماسی و پایبندی صادقانه به تعهدات بین‌المللی توسط همه طرف‌ها، تنها راه‌حل پایدار و عادلانه خروج از وضعیت فعلی است.


آیت‌الله رئیسی افزود: حفاظت از جان و مال شهروندان و غیرنظامیان و رعایت حقوق بین‌المللی و حقوق بشردوستانه باید مورد اهتمام جدی همه طرف‌ها قرار گیرد.


وی تصریح کرد: ضروری است پیرو دستورات قبلی، وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های متولی، در راستای حفاظت از همه شهروندان ایرانی و به ویژه دانشجویان ما در اوکراین هرگونه اقدام لازم را تسریع بخشند.


بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با نقش‌آفرینی فعالانه امور تربیتی کاهش می‌یابد


رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، گفت: امور پرورشی و تربیتی در مدارس از یادگاری‌های شهیدان رجایی و باهنر است، وزارت آموزش و پرورش از لحاظ کمی و کیفی به امور تربیتی و مربیان تربیتی رسیدگی کند. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با نقش‌آفرینی فعالانه امور تربیتی کاهش می‌یابد.


آیت‌الله رئیسی در ادامه از تلاش‌های وزرای نفت و نیرو و کارکنان این دو وزارتخانه برای تأمین پایدار گاز و برق در فصل زمستان به رغم افزایش میزان مصرف قدردانی کرد و آن را نمونه‌ای موفق از مدیریت امور به نفع مردم دانست.


یکی از موانع جدی کارآفرینی و تولید، تعلل در صدور مجوزهای کسب‌وکار است


رئیس‌جمهور به شعار سال با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اشاره کرد و تاکید داشت: یکی از موانع جدی کارآفرینی و تولید، تعلل در صدور مجوزهای کسب‌وکار است که موجب توقف تولید و نارضایتی زیاد می‌شود. تسهیل و کاهش زمان صدور مجوزهای کسب‌وکار از برنامه‌های دولت و خواست مردم بوده و الآن نیز به قانون تبدیل شده است.


دولت پشتیبان سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و کسب‌وکارهای حلال است


آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: تمام دستگاه‌ها باید فرآیند صدور مجوزهای کسب‌وکارها را تا زمان مقرر سامان دهند و این ساماندهی با قدرت و بدون مسامحه انجام شود. دولت پشتیبان سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و کسب‌وکارهای حلال است.


وی در پایان به موضوع آزادسازی سواحل شمالی اشاره کرد و اظهار داشت: از زمانی که مردم اجرای موفق آزادسازی سواحل را دیدند هم خوشحال شدند و هم توقع درستی دارند که در عرصه‌های دیگر نیز نهادها و دستگاه‌ها به همین نحو عمل کند.