دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اتریش بسته چهارم تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه روی میز

تهران – ایرنا – الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش روز چهارشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال تهیه بسته چهارم تحریم ها علیه روسیه به دلیل عملیات نظامی مسکو در اوکراین است.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، وی افزود: ما تحریم هایی قوی اعمال کرده ایم و روی بسته چهارم کار می کنیم.


شالنبرگ با اشاره به نشست ویژه وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در روز جمعه تاکید کرد که به باور وی، اقدامات محدود کننده علیه روسیه تا همین جا هم تاثیرگذار بوده است.


وی گفت: راه های مبادلاتی بسته شده، روبل به طور قابل توجهی در حال سقوط است و اتحادیه اروپا برای اولین بار قدرت خود را به رخ کشیده است.


اتحادیه اروپا که از سال ۲۰۱۴ چندین بسته تحریمی مالی و اقتصادی در مورد روسیه وضع کرده، در یک هفته اخیر نیز تحریم‌ها علیه مسکو را تشدید کرده است.  


در همین حال، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای با انتقاد از نقش منفی اتحادیه اروپا در رویدادهای سال‌های اخیر در اوکراین از جمله حمایت از تغییر حکومت در این کشور در سال ۲۰۱۴، از بروکسل بخاطر تصمیم برای تحویل تسلیحات به کی‌یف انتقاد و اعلام کرد که مسکو به تحریم‌های اروپا پاسخ سخت می‌دهد.


ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو گفت که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرده است.


پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند) از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بازگردند.