دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

گزارش صلیب سرخ از آخرین وضعیت غیرنظامیان در اوکراین

تهران – ایرنا – کمیته بین المللی صلیب سرخ با ارائه گزارشی به تشریح آخرین وضعیت غیرنظامیان در اوکراین پرداخت.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای اینترنتی کمیته بین المللی صلیب سرخ، کمیته مزبور مواد غذایی، اقلامی بهداشتی و وسایل مورد نیاز برای کودکان را در میان بیش از ۴ هزار فرد بی خانمانی که در پناهگاه هایی در شهر ماریوپول در جنوب شرق اوکراین زندگی می کنند، توزیع کردند.


بر اساس این گزارش، با افزایش شمار کشته و زخمی شدگان حملات اوکراین، کمیته بین المللی صلیب سرخ به دنبال تسریع در واکنش های بشردوستانه است.


بنا به روایت صلیب سرخ، وضعیت به شدت متشنج، خطرناک و برای مردم ناراحت کننده است. بسیاری از مردم از آب، برق و تماس های تلفنی بی بهره اند. اولین نگرانی مردم، خانواده هایشان هستند. مردم با استیصال تلاش می کنند با نزدیکان خود تماس برقرار کنند، اما ارتباط اینترنتی بسیار ضعیف است. مردم برای ساعت های متوالی در پناهگاه ها برای حفظ جان خود پناه می گیرند.


بر اساس این گزارش، تیم های کمیته بین المللی صلیب سرخ شاهد درگیری های خیابانی از جمله در نزدیکی محل کار و زندگی پرسنل این کمیته هستند. اکثر مغازه ها بسته است و این بدان معناست که شهروندان عادی در خرید کالاهای مورد نیاز خود با مشکلاتی مواجه هستند. نیازهای انسانی رو به افزایش است و تیم های کمیته بین المللی صلیب سرخ هر کاری بتوانند انجام می دهند تا تاثیر جنگ بر جمعیت غیرنظامی را به حداقل رسانند.


تیم های صلیب سرخ در اوکراین همچنین شاهد تشدید اوضاع بوده اند که بی خانمانی افراد بیشتری را موجب شده است.


صلیب سرخ گزارش داده که، نیازهای اضطراری مردم شامل نیاز به غذا، آب، تجهیزات پزشکی، سرپناه و مایحتاجات زندگی قابل توجه است و توزیع کمک در میان غیرنظامیان ماریوپل، تنها قطره ای از اقیانوس نیازهای مردمی است.


بر اساس این گزارش، کمیته بین المللی صلیب سرخ از سال ۲۰۱۴ به مردم متاثر در درگیری در اوکراین کمک کرده است. عملیات این کمیته در اوکراین با تیمی متشکل از بیش از ۶۰۰ کارمند، بخشی از دهها عملیات بزرگ کمیته بین المللی صلیب سرخ در سراسر جهان محسوب می شود.


در این گزارش آمده است: کمیته بین المللی صلیب سرخ با انجمن صلیب سرخ اوکراین همکاری نزدیکی دارد و به نیازهای بشردوستانه در این کشور پاسخ می دهد. حمایت این کمیته از مردم شامل کمک های اضطراری همچون توزیع غذا، آب و دیگر اقلام ضروری است. این کمیته همچنین از بیمارستان ها و مراکز مراقبت های بهداشتی با تجهیزات پزشکی و تدارکات اورژانسی حمایت می کند. کمیته مزبور همچنین امکان پیوستن مجدد خانواده های جدا شده بر اثر درگیری را فراهم می کند.


کمیته بین المللی صلیب سرخ که در سال ۱۸۶۳ تاسیس شد، در سراسر جهان فعالیت دارد و به افراد متاثر از درگیری یا خشونت های مسلحانه کمک مکی کند و مروج قوانین حمایتی از قربانیان جنگ است.


ماموریت این کمیته که یک سازمان مستقل و بی طرف است، از کنوانسیون ژنو مصوب سال ۱۹۴۹ سرچشمه می گیرد. مقر این کمیته در ژنو سوئیس است و در بیش از یکصد کشور جهان فعال است.