دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

کارخانه نیشکر هفت تپه برای تولید شکر آماده سازی شد


P>عبدعلی ناصری روز دوشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:عملیات تعمیر اساسی و آماده سازی کارخانه نیشکر هفت تپه از مهرماه امسال پس ازواگذاری این واحد تولیدی به شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی با همت و تلاش کارکنان نیشکر هفت تپه شروع شد و با وجود فرسودگی و نبود برخی قطعات فنی ، این عملیات با موفقیت به پایان رسید.
وی گفت: طبق برنامه تنظیمی قرار بود همزمان با پایان عملیات آماده سازی کارخانه ، برداشت نیشکر از سطح پنج هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شرکت نیشکر هفت تپه شروع شود ولی به علت بارندگی‌ و رطوبت بالا به تعویق افتاد.
ناصری با بیان اینکه برداشت نیشکر در زمین های کشاورزی هفت تپه ، به مدت ۱۰۰روز کاری با پیش بینی برداشت ۳۰۰هزار تن نیشکر انجام شود اظهار داشت:پیش بینی می شود امسال از مجموع نیشکر برداشتی ، حدود ۳۰هزار تن شکر در کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه استحصال شود.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: هدف نهایی تولید یک میلیون تن نیشکر و استحصال ۱۰۰هزار تن شکر در شرکت نیشکر هفت تپه است که در سال های آینده با برنامه ریزی و مدیریت کارآمد به رقم مورد نظر دست خواهیم یافت.
به گزارش ایرنا در نشست تعیین تکلیف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که ۱۸مهر ماه جاری به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور برگزار شد مدیریت این مجموعه بزرگ تولیدی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.
در این نشست که با حضور دادستان کل کشور، وزیران امور اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، معاون حقوقی رییس جمهوری، استاندار خوزستان و رییس سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل بانک های ذیربط برگزار شد، با توجه به تخصص، ارتباط و اهمیت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به این شرکت سپرده شد.
پرداخت تسهیلات جدید از سوی بانک های ملی و صادرات برای تسهیل امور شرکت هفت تپه و پرداخت معوقات به ویژه پرداخت حقوق پرسنل، دستمزد کارگران و تامین هزینه های جاری آن و همچنین امهال بدهی های این شرکت از دیگر مصوبات مهم این نشست بود.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان نخستین واحد نیشکری کشور در سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان این مجموعه صنعتی کشاورزی با بحران کارگری و تولیدی رو به رو بود.
با صدور حکم دستگاه قضایی مالک خصوصی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خلع ید و این واحد تولیدی بار دیگر به دولت بازگردانده شد.


شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حدود پنج هزار نیرو در ۱۵ کیلومتری شهر شوش واقع است.