دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

۸ نوشیدنی که به سلامت بدن ما کمک می کند

اگر به دنبال راهنمای نهایی برای نوشیدنی‌های سالم هستید این مطلب را بخوانید.


نوشیدنی سالم چیست و چرا برای ما اهمیت دارد که نوشیدنی‌های سالمی بخوریم؟ آیا نوشیدنی‌های مفید ساده‌ای در دسترس ما قرار دارد؟ وقتی به نوشیدنی سالم فکر می‌کنیم احتمالاً‌ فورا به یاد آب می‌افتیم که هم فواید زیادی دارد و هم ما را از تناسب وزن دور نمی‌کند. اما نوشیدنی‌های سالم دیگری هم وجود دارند که برای سلامتی شما مزیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند.


برای کشف این نوشیدنی‌ها، راهنمای زیر را دنبال کنید:


۱. چای سبز


چای سبز به دلیل فواید سلامتی خود در کشوهای آسیایی مورد استقبال قرار گرفته‌است. چای سبز حاوی مقادیر زیادی پلی فنول است که به نظر می‌رسد از ابتلا به برخی از سرطان‌های خاص مانند سرطان پستان و سرطان پروستات جلوگیری می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که چای سبز همچنین می‌تواند به کاهش قند خون بعد از غذا کمک کند، که می‌تواند به ویژه برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ مفید باشد. چای سبز لیمو آویشن گرم و آرامش‌دهنده را امتحان کنید.


۲. آب انار


آب انار طبیعی یکی از نوشیدنی‌های مغذی در قفسه‌های سوپر مارکت است. این آب میوه ترش سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب و همچنین به کاهش التهاب کمک می‌کند، که ممکن است به تسکین دادن برخی از انواع ورم مفاصل کمک کند. همچنین سرشار از ویتامین C تقویت کننده سیستم ایمنی برای مقابله با سرماخوردگی است.


۳. آب لیمو


آیا لیمو فقط یک چاشنی است؟ دوباره فکر کنید. آب لیمو یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که به طرز شگفت آوری قدرتمند است. فقط ۲ قاشق غذاخوری لیمو داخل یک لیوان آب، ۱۴ میلی گرم ویتامین C  دارد. احتمالاً آب لیمو را بهتر از آب معمولی می‌نوشید زیرا مزه بهتری دارد و به آبرسانی کمک می‌کند.


۴. آب نارگیل


طعم این آب گرمسیری کمی بحث برانگیز است. برخی از مردم آن را دوست دارند، و برخی از آن متنفر هستند. اما هیچ بحثی در مورد این مسئله وجود ندارد که نوشیدن آن می‌تواند بدن را هیدراته کند و مقدار پتاسیم غافلگیرکننده‌ای را تأمین کند. پتاسیم نقش مهمی در حفظ ضربان قلب و تنظیم فشار خون دارد.



۵. شکلات داغ


چه کسی فکرش را می‌کرد دسر بتواند مغذی باشد؟ همه ما در مورد فواید سلامتی کاکائو شنیده ایم، اما نوشیدنی آن غنی از آنتی‌اکسیدان است که درهنگام مخلوط کردن با شیر، که دارای کلسیم بالایی است و معمولاً با ویتامین D غنی شده است، حتی بیشتر از آنچه فکر کنید مفید است!


۶. آب پرتقال


منبع عالی ویتامین C است و همچنین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که ممکن است در برابر انواع بیماری‌ها از جمله آب مروارید (گرفتگی لنز چشم که می‌تواند منجر به نابینایی شود) و سرطان ریه از شما محافظت می کند. ویتامین C ممکن است از آسیب اکسیداتیو سلول‌های سرطانی جلوگیری کند و عملکرد سلول‌های ایمنی بدن را بهبود بخشد و بدن شما را قادر می سازد تا با عفونت‌ها به شکل مؤثرتری مبارزه کند. همچین منبع خوبی از فولات است که از عیب لوله‌های عصبی در جنین محافظت می‌کند. برای داشتن مزیت حفاظت از استخوان، مقداری آب پرتقال غنی شده با کلسیم را امتحان کنید.



در این زمینه بخوانید:



۷. چای نعنا


نعنا ضد گرفتگی است، بنابراین می تواند ماهیچه‌ها را شل کند، که با گرفتگی و درد مبارزه می‌کنند. همچنین با تقویت حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش به هضم غذا کمک می‌کند.


۸. شیر سویا


شیر سویا حاوی فیبر محلول و پروتئین سویا است که باعث کاهش سطح کلسترول LDL (بد) و تری گلیسیریدها می‌شود و خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. اگر به جای شیر گاو آن را می‌نوشید، شیر سویای غنی شده با کلسیم و ویتامین‌های A و D را انتخاب کنید. یک مکعب: سویا حاوی فیتواستروژن‌ها است که ممکن است با افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان در ارتباط باشد. اگر سابقه خانوادگی این بیماری را دارید یا خودتان آن را تجربه کرده‌اید، با پزشک خود در مورد این ماده سالم گفتگو کنید تا ضرری متوجه شما نباشد.


کلیه‌ها بخش مهمی از بدن ما هستند و با خوردن این نوشیدنی‌ها می‌توانیم به عملکرد آن‌ها کمک کنیم.


مطمئن شوید این ویتامین‌ها و مواد مغذی را می‌خورید!