دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

واشنگتن نسبت به استفاده روسیه از انرژی به عنوان سلاح هشدار داد

تهران- ایرنا- معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور اقتصاد بین‌الملل گفت که اگر روسیه بخواهد از انرژی به عنوان سلاح استفاده کند، آمریکا برای جلوگیری از کمبودها آمادگی کامل دارد.


به گزارش ایرنا، دیلیپ سینگ معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور اقتصاد بین‌الملل دوشنبه شب به وقت محلی به شبکه MSNBC افزود: با تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انرژی در خصوص ذخایر راهبردی مان برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت گفت وگو می کنیم.


وی در بخش دیگری از اظهاراتش بار دیگر روسیه را تهدید کرد و گفت: امکان تحریم‌ها بیشتری علیه مسکو وجود دارد و همچنان ابزارهای دیگری در چنته داریم.


وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های جدید بی سابقه و گسترده ای علیه بانک‌ها، شرکت ها، موسسات مالی و شخصیت های نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعمال کرده است.


به گفته وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های امروز ۸۰ درصد از دارایی های بانک های روسیه را هدف قرار می دهد.


دو بانک بزرگ روسیه از جمله بانک وی تی بی و سربانک روسیه شامل این تحریم ها شده اند. علاوه بر این دو بانک، آمریکا ۱۵ موسسه مالی روسیه را نیز تحریم کرده است.


همچنین وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که ۱۰ شخصیت نزدیک به ولادیمیر پوتین و خانواده آنها نیز شامل تحریم های گسترده این کشور می شوند.


پیش از این، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به وقوع جنگ در اوکراین اعلام کرد بانک های روسیه  راکه مجموعا ارزش دارایی های آنها به یک تریلیون دلار می رسد، تحریم می کنیم.


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


پوتین بامداد پنجشنبه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.