دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سفر رئیس جمهور به قطر گشایش های اقتصادی برای استان بوشهر ایجاد

گناوه – ایرنا – مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: سفر رئیس جمهور به کشور قطر گشایش‌های اقتصادی برای تجار دو کشور بویژه این استان ایجاد می‌کند.


به گزارش ایرنا، جواد لقمان زاده روز دوشنبه در جلسه شورای اداری گناوه با دستورکار تکریم و معارفه معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری گناوه و بخشدار ریگ افزود: همچنین سفر رئیس جمهور به قطر نقشی مهم در پیشبرد اهداف منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایفا خواهد کرد.


وی اظهارداشت: دولت سیزدهم ۲ محور اساسی در سیاست خارجی را به صورت جدی پیگیری می‌کند که نگاه آسیایی و بهبود روابط با قدرت‌های سیاسی و احیای روابط و بهبود آن با همسایگان است.


لقمان زاده ادامه داد: با توجه به اینکه همواره در سال‌های اخیر با تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران مواجه هستیم، یکی از راه‌های دور زدن و کاهش این تحریم‌ها، افزایش ارتباط با کشورها بویژه همسایگان است.


مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات استانداری بوشهر گفت: کشورهای همسایه ایران دارای ظرفیت های خوبی هستند و سیاست خارجی دولت سیزدهم  بر مبنای توسعه و  برپایی روابط با این کشورها معطوف شده  است.


                                                                 سفر رئیس جمهور به قطر گشایش‌های اقتصادی برای استان بوشهر ایجاد می‌کند                                 


وی بیان کرد: ایران در سال‌هایی که تنش سیاسی بین قطر و عربستان و برخی کشورهای عربی وجود داشت همواره حمایت قابل توجه از قطر کرد و در زمینه تامین اقلام و کالاهای اساسی کمک شایانی داشته است.


لقمان زاده گفت: ۷۰ درصد کل صادرات ایران به قطر از استان بوشهر انجام می‌شود که می توان از ظرفیت های موجود، خط دریایی مشترک بین بنادر این استان و خطوط منظم هوایی برای تماشای مسابقات جام جهانی ایجاد کرد.


مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر افزود:  باتوجه به میزبانی کشور قطر برای جام جهانی فوتبال  ۲۰۲۲، نیازمند محصولات کشاورزی و غذایی از استان بوشهر است که فرصت خوبی برای این استان خواهد بود.


وی اظهارداشت: اتاق بازرگانی بوشهر، عضو اتاق مشترک ایران و قطر است که سفر رئیس جمهور می‌تواند برای این استان ظرفیت سازی و تحول ایجاد کند.


وی  از تلاش و زحمات معاون برنامه ریزی و توسعه سابق فرمانداری گناوه و بخشدار سابق ریگ قدردانی کرد و گفت: با پیشنهاد فرماندار شهرستان و تائید استاندار بوشهر، معاون جدید فرمانداری و بخشدار ریگ در این جلسه معارفه می‌شوند.


فرماندار گناوه بر خدمت رسانی صادقانه به مردم این شهرستان توسط مسئولان تاکید کرد و افزود: پذیرفتن مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار و سعادتی است که به برکت انقلاب، خون شهدا و امام راحل و اسلام نصیب می‌شود و  باید قدر این فرصت را بدانیم و شکرگزار باشیم و دراین مسیر بجز خدمت به مردم به هیچ چیز فکر نکنیم.


                                                                      سفر رئیس جمهور به قطر گشایش‌های اقتصادی برای استان بوشهر ایجاد می‌کند


محمدتقی صفری افزود: به فرموده حضرت علی (ع)، اگر خدمات صادقانه به مردم صورت نگیرد، هیچ ارزشی ندارد.


وی از تلاش و عملکرد دوران خدمت معاون سابق برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و بخشدار ریگ تقدیر کرد و افزود: این دو در طول مدتی که در این دو حوزه در دولت سیزدهم بودند با اخلاص و بدون هیچ کوتاهی و بدور از هرگونه مسایل سیاسی صادقانه خدمت کردند.


در این جلسه، احمد لیراوی به عنوان سرپرست جدید معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری گناوه و ضرغام محمدی به عنوان بخشدار جدید ریگ و لیلا دولت خواه نیز به سمت مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده معرفی شدند و از زحمات حسین امیری معاونت سابق برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و محمدحسن بازویی بخشدرا سابق ریگ تقدیر شد.