دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سازمان جهانی بهداشت ۴۳ مورد حمله به مراکز سلامتی در اوکراین

تهران-ایرنا- تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که این سازمان تاکنون ۴۳ مورد حمله به مراکز سلامتی در اوکراین را ثبت کرده است.


به گزارش ایرنا از “الجزیره” مدیرکل سازمان جهانی بهداشت پنجشنبه شب در شورای امنیت گفت: در این حملات ۱۲ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر از جمله کارکنان سلامت مجروح شدند. 


وی ادامه داد: در هر جنگی، حملات به مراکز سلامتی نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است. 


به گزارش ایرنا، پیش از این استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان در حال پیگیری “گزارش‌های تکان‌دهنده” بمباران بیمارستانی در شهر ماریوپول اوکراین است و تاکید کرد بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و کارکنان سلامت هرگز نباید هدف حملات نظامی قرار گیرند


دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد که آمار تایید شده تلفات در جنگ اوکراین شامل ۶۹۱ کشته و یک هزار و ۱۴۳ مجروح است. 


این دفتر همچنین اعلام کرد که آمار واقعی تلفات می‌تواند به شکل قابل توجهی بیشتر باشد. 


ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده است که از زمان آغاز تهاجم روسیه، ۹۷ کودک اوکراینی جان خود را از دست داده‌اند. 


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 


وی سه روز پس از آن نیز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد. 



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40