دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

دیگر امیر تنها نیست فرهاد و استقلال تاریخ سازی می خواهند

تهران- ایرنا- استقلال به اولین قهرمانی خود در لیگ برتر بدون امیر قلعه‌نویی رسید و می‌تواند به رکوردهای شگفت‌انگیزی نیز دست پیدا کند.


به گزارش ایرنا، تیم فوتبال استقلال تهران در چارچوب هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در اهواز از سد فولاد خوزستان گذشت و با توجه به شکست پرسپولیس در سیرجان، با ایجاد فاصله‌ای ۹ امتیازی و عملکردی بهتر در بازی رو در رو، قهرمانی خود را در دوره بیست و یکم، سه هفته پیش از پایان لیگ قطعی کرد.


این چهارمین قهرمانی استقلال در تاریخ لیگ برتر بود که پس از ۹ سال به دست آمد. هر سه قهرمانی قبلی آبی‌ها در سال‌های ۸۵، ۸۸ و ۹۲ با هدایت امیر قلعه‌نویی به دست آمده بود و حالا فرهاد مجیدی نیز در کنار مربی سابق خود قرار گرفت.


آبی‌ها همچنین می‌توانند به رکوردهای فوق‌العاده دیگری نیز تا پایان فصل دست پیدا کنند. شاگردان مجیدی با عبور از سد فولاد به ۲۷ بازی بدون باخت در لیگ برتر رسیدند و از این حیث نیز رکورد دار شدند و از پرسپولیس با ۲۶ مسابقه عبور کردند.


آبی‌پوشان می‌توانند با حفظ شکست‌ناپذیری در سه هفته پایانی به اولین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل شوند که بدون باخت لیگ را فتح کرده‌اند و صاحب جام طلایی شده‌اند.


استقلال به پنج امتیاز دیگر احتیاج دارد تا به تنهایی رکورددار کسب امتیاز نیز باشد. آنها تا به اینجا ۶۳ امتیاز دشت کرده‌اند و برای عبور از ۶۷ امتیاز راه چندانی ندارند.


تیم فرهاد مجیدی تا به اینجای کار ۱۰ گل دریافت کرده و اگر در سه هفته باقیمانده کمتر از سه گل دریافت کند می‌تواند عنوان کمترین گل دریافتی را نیز به خود اختصاص دهد.


این‌ها مهمترین رکوردهایی است که استقلال می‌تواند در پایان فصل به خود اختصاص دهد و قهرمانی‌اش را شیرین‌تر کند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40