دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

برنامه اصلاح طلبان برای تبدیل جبهه اصلاحات به چهار حزب اصلی

تهران- ایرنا- دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: ما برای تبدیل جبهه اصلاحات به حداکثر چهار حزب، آماده هستیم و اگر نظام حزبی حاکم شود می تواند راهکار خوبی برای جمع و جور شدن 31حزب اصلاح طلب باشد.


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری در بیستمین کنگره این حزب که با شعار “احیای اعتماد عمومی لازمه مشارکت حداکثری” برگزار شد، اظهار کرد: بحث اعتماد عمومی در قرآن بسیار مطرح شده و این بحث در مشروعیت نظام بسیار مهم است درواقع “میزان رای ملت است”، یک سخن شرعی بود و نه سیاسی.


وی با اشاره به بحث توسعه افزود: پیشرفت بدون مردم معنا ندارد، از این رو نخستین شاخص در بحث اعتماد عمومی، نظام پاسخگویی است که به شورای نگهبان بازمی‌گردد هرچند که هنوز من دلیل ردصلاحیت خود را نمی‌دانم یا درباره تصویب طرح صیانت در مجلس هم متاسفانه هیج نوع پاسخگویی درباره این موضوع وجود ندارد.


کواکبیان با اشاره به شفافیت به‌عنوان مسئله مهم دیگر بیان کرد: اکنون بیش از ۲۰ ماه از عمر مجلس گذشت اما طرح شفافیت مشخص نشد، نکته بعدی نیز بحث فسادستیزی است که ربطی به دولت فعلی ندارد و پیش از این نیز وجود داشته است و موضوع مهم دیگر هم عدالت‌محوری است.


دبیرکل حزب مردم‌سالاری با انتقاد از وضعیت معیشت مردم و موضوع بورس به مذاکرات برجامی هم اشاره و بیان کرد: تعامل مثبت با جهان، یکی دیگر از شاخص‌های اعتماد عمومی است که امیدواریم مذاکرات فعلی موثر واقع شود.


وی در پایان خاطرنشان کرد: ما برای تبدیل جبهه اصلاحات به حداکثر چهار حزب، آماده هستیم و اگر نظام حزبی حاکم شود می تواند راهکار خوبی برای جمع و جور شدن 31حزب اصلاح طلب باشد.