دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اصلاح قانون نظام مهندسی شنبه تحویل هیات رییسه مجلس می شود

مشهد-ایرنا- رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر سه روزه این کمیسیون به مشهد گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار کنونی این کمیسیون بوده و قرار است تا روز شنبه، هفته آینده پس از بررسی و تکمیل به هیات رییسه مجلس تحویل داده شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا رضایی روز پنجشنبه در حاشیه نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای شهر مشهد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مشهد شهری متعلق به تمام مردم ایران و اسلام بوده و تلاش ما بر این است که سفر را برای زائران آسان و ارزان کنیم.


وی بیان کرد: در حال حاضر جاده های منتهی به شهر مشهد برای تردد زائران وضعیت مناسبی ندارند، نقاط حادثه خیز این جاده‌ها زیاد بوده و روکش آسفالت آن مناسب نیست، از سوی دیگر سرعت قطار نیز بسیار پایین است. 


رضایی ادامه داد: راه اندازی قطار سریع السیر مشهد – تهران نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده که کار آن روی زمین مانده بود، به همین منظور وزیر راه و شهرسازی به نشست امروز دعوت شدند تا موضوع این قطار تعیین تکلیف شود، به طور قطع قطار سریع السیر مشهد– تهران در اولویت برنامه‌های شبکه ریلی کشور است.


رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به موضوع حمل و نقل هوایی اشاره و بیان کرد: تعداد پروازها از نقاط مختلف کشور به مشهد هم کم و هم قیمت بلیت هواپیما گران است.


وی اظهار داشت: در تلاش هستیم برای زائران در داخل مشهد زائرسراهای ارزان قیمت ایجاد کنیم که این موضوع در طرح تفصیلی شهر مشهد مورد توجه قرار گرفته تا بتوان از این طریق فرصت مزبور را برای اقامت ارزان زائران بوجود آورد.


رضایی بیان کرد: در حوزه حاشیه نشینی و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی مشکلات متعددی وجود دارد که به همین منظور رییس ستاد بازآفرینی کشور به نشست امروز دعوت شده و تلاش کرده تا منابع مالی لازم برای احیای بافتهای فرسوده فراهم شود.


وی خاطر نشان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ تصویب شد که ۲۰ درصد از زمین های دولتی در اختیار ستاد بازآفرینی برای احیای بافت فرسوده قرار گیرد، شهر مشهد بیشترین بافت حاشیه ای را در بین سایر شهرها دارد و باید سهمی از این بخش داشته باشد.


 ۲۰ درصد از زمینهای دولتی باید در اختیار ستاد بازآفرینی قرار گیرد


رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با اینکه باید ۲۰ درصد از زمینهای دولتی در اختیار ستاد بازآفرینی برای احیای بافتهای فرسوده قرار می گرفت، اما این قانون اجرایی نشده و زمین های دولتی در اختیار ستاد قرار نگرفته است که این موضوع پیگیری و اجرایی می شود.


رضایی با اشاره به طلب شهرداریها از دولت بیان کرد: شهرداریها هم از دولت طلبکار و هم به دولت بدهکار هستند، در این راستا توافق شده است که در بودجه سال ۱۴۰۲ در قالب انجام تهاتر و برنامه هفتم توسعه که در شرف ارسال آن هستیم، این موضوعات حل و فصل شود.


وی همچنین پیگیری برای تامین واگن های قطار شهری مشهد را از دیگر برنامه های کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حوزه حمل و نقل درون شهری این شهر ذکر و بیان کرد: اعتبار این بخش در بودجه سال ۱۴۰۲ گنجانده خواهد شد.


رضایی پیگیری برای تسریع در اجرای قطار سریع السیر مشهد-گلبهار- چناران را از دیگر موضوعات مورد بررسی در نشست سه روزه اعضای کمیسیون عمران مجلس با شهردار و شورای شهر مشهد با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه ذکر کرد.


نشست سه روزه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای شهر مشهد روز پنجشنبه در مشهد آغاز شد. امروز وزیر راه و شهرسازی در این گردهمایی حضور یافت و قرار است طی روزهای آینده مدیران دیگر سازمانهای مرتبط با این وزارتخانه در این نشست حاضر شده و درباره مشکلات این کلانشهر تصمیم گیری کنند.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما