دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سران قوا نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه اقدام عاجل انجام دهند

تهران – ایرنا -عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از سران سه قوه به ویژه ریاست جمهوری درخواست کرد نسبت به ساماندهی و شناسه‌دار کردن اتباع بیگانه، تصمیم‌گیری عاجل و فوری صورت بگیرد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمدمهدی زاهدی در نشست علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با مثبت ارزیابی کردن سفرهای استانی دولت و قوه قضائیه گفت: اهتمام ریاست محترم جمهوری و ریاست قوه قضاییه برای سفرهای استانی و رفع مشکلات و معضلات استان ها قابل تقدیر است و امیدوارم که استان کرمان نیز در اولویت دولت محترم قرار گیرد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حدود ۵ میلیون اتباع بیگانه در کشور افزود: حداقل دو سوم آنها به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند و  فاقد مدارک شناسایی و فاقد مجوز و جواز ورود به کشور هستند.


نماینده مردم کرمان تاکید کرد: در هیچ کشوری اجازه نمی دهند که افراد ساکن کشورشان بدون هویت و شناسه باشند؛ زیرا تبعات سیاسی امنیتی اجتماعی و حتی اقتصادی را در پی خواهد داشت که متاسفانه در برخی از استان‌ها و مناطق کشور شاهد این موضوع هستیم.


زاهدی با توجه به شهادت طلاب در استان خراسان و در حرم مطهر رضوی از سران سه قوه به ویژه ریاست جمهوری درخواست کرد نسبت به ساماندهی و شناسه دار کردن اتباع بیگانه تصمیم‌گیری عاجل صورت بگیرد و به فوریت اقدام شود.


این نماینده مجلس در بخشی دیگری از نطق خود با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی اظهار داشت: از وزیر نیرو استدعا دارم قبل از اینکه مردم اعتراض خود را بیان کنند؛ هرچه زودتر دستور اقدام لازم درخصوص آبرسانی به کرمان از آب خلیج فارس، از رفسنجان به کرمان که حدود ۹۰ کیلومتر است، داده شود.


عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس تاکید کرد: براساس برخی گزارش های موثق که مدارک و مستندات آن به بنده رسیده است، فساد مالی و رانت در مجموعه های بزرگ صنعتی -معدنی استان کرمان وجود دارد و متاسفانه اراده قوی در مقابله با آن مشاهده نمی شود و با توجه به اینکه از افتخارات دولت سیزدهم، مبارزه با فساد و رانت است، امیدوارم که این تذکر جدی گرفته شود.


نماینده کرمان و راور در مجلس با اشاره به عدم تعیین تکلیف مدیران در استان کرمان، مطرح کرد: حدود ۹ ماه از شروع دولت آقای رئیسی می گذرد، اما متاسفانه در استان کرمان هنوز بسیاری از مدیران تعیین تکلیف نشده‌اند و در یک فضای خوف و رجا به سر می‌برند و این موضوع موجب شده که امورات به کندی پیش برود و نارضایتی مردم روز به روز بیشتر شود.


زاهدی با انتقاد از گرانی اقلام خوراکی و کالاهای ساختمانی خاطرنشان کرد: متاسفانه سیر صعودی قیمت اقلام خوراکی به ویژه لبنیات،گوشت، سیب زمینی و پیاز و غیره همچنین کالاهای ساختمانی ازجمله سیمان و میلگرد، فشار زیادی را به اقشار مستضعف جامعه وارد کرده است؛ این انقلاب به پشتوانه مردم عزیز آن به ویژه اقشار مستضعف شکل گرفته و رشد یافته است، کاری نکنیم که آنها ناامید شوند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40