دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

به هیچ عنوان شیر را با این خوراکی ها نخورید

به هیچ عنوان شیر را با این خوراکی ها نخورید

در طب سنتی مصرف همزمان بعضی خوراکی ها ممنوع است، همینطور شیر، که نباید آن را همزمان با بعضی از خوراکی ها مصرف نمود، شیر به تنهایی تقویت کننده قلب و در درمان برخی بیماریهای روحی و روانی و برخی مشکلات گوارشی بسیار مفید است

به هیچ عنوان شیر را با این خوراکی ها نخورید

دکتر ابراهیم خادم، متخصص طب سنتی در خصوص جایگاه لبنیات در طب سنتی گفت: حکما اساسا طبیعت کلی شیر را گرم و تر می دانند. شیر گاو، گوسفند و بز جهت تغذیه انسان مناسب شمرده شده است، شیر خوب و سالم، قوام معتدل دارد، سفید رنگ و صاف است و طعمی متمایل به شیرینی دارد.

وی در ادامه گفت: در طب سنتی ایران، شیر تقویت کننده قلب و در درمان برخی بیماریهای روحی و روانی مثل افسردگی و وسواس، عفونتهای ریه و برخی مشکلات گوارشی مثل یبوست مفید و موثر شمرده شده است.

وی افزود: مصرف همزمان شیر با غذاهای ترش، ماهی تخم مرغ در تجربیات حکما نهی گردیده است.

 وی گفت: توصیه می شود در هر لیوان شیر، یک قاشق عسل حل شده و نوشیده شود.

خادم گفت: کره نیز به عنوان یکی از مشتقات شیر، دارای طبیعتی گرم و تر می باشد و مصرف آن خصوصا همراه با شکر چاق کننده است. کره گاو، لطیف ترین انواع کره است.

وی اظهار داشت: زیاده روی در مصرف کره جدا از ایجاد و تشدید مشکلات قلبی و عروقی که به دلیل کاهش تحرک و فعالیتهای جسمی در دنیای امروز افزایش یافته، در معده افراد نیز ایجاد ضعف و سستی نموده و به سوء هاضمه منجر می گردد.

وی در خصوص پنیر گفت: طبیعت آن سرد و تر می باشد. خوردن مغز گردو با پنیر هم در طب سنتی و هم در آموزه های اسلامی توصیه گردیده است.

وی اضافه کرد: هر چه پنیر کهنه تر باشد طبیعت آن به سمت گرمی و خشکی می رود.

 وی تصریح کرد: ماست نسبت به دوغ به دلیل داشتن چربی بیشتر، غذائیت بیشتری دارد.

وی در پایان گفت: ماست موجب افزایش رطوبت بدن و کاهش تشنگی می شود. نعنای خشک، زیره، گل سرخ و زنجبیل  بر روده بعنوان مصلحات ماست در طب سنتی توصیه می گردند.

خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *