دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

چین راهکار موثر حل وفصل مسئله توافق هسته ای گفتمان است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در اظهاراتی بر اهمیت مذاکره میان طرفین توافق هسته‌ای و به کار بستن تلاش‌های دیپلماتیک برای حل‌وفصل مسئله اجرایی شدن این توافق تاکید کرد.


به گزارش ایسنا و به نقل از وبگاه میدل ایست مانیتور، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز تلویحا اشاره کرد که پکن از «مذاکرات غیرمستقیم» میان آمریکا و ایران درباره توافق هسته‌ای حمایت می‌کند.


به گفته مائو، گفتمان «راهکار موثر» برای حل‌وفصل مسئله توافق هسته‌ای است.


این سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین اشاره کرد که برجام(توافق هسته‌ای) یک «دستاورد مهم در دیپلماسی چندجانبه است.»


مائو در این باره ادامه داد: چین تماس نزدیک خود را با تمامی طرفین حفظ کرده و از آن‌ها خواسته است برای بازگردانی برجام به مسیر درست در اسرع وقت، صیانت از نظام بین‌المللی منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای و ارتقای صلح و ثبات در خاورمیانه تلاش‌های دیپلماتیک خود را به کار ببندند.


به گزارش ایسنا، اظهارات این دیپلمات چینی در پی این مطرح می‌شود که مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای از ابتدای سال ۲۰۲۲ در وین میان ایران، شرکای اصلی توافق و آمریکا آغاز شد. ایران و آمریکا مذاکرات مستقیمی نداشتند و از طریق هیات‌های مذاکره‌کننده دیگر در جریان مواضع یک‌دیگر قرار می‌گرفتند.


این مذاکرات طی چند ماه گذشته، به دلیل برخی مسائل حل‌نشده با وقفه روبه‌رو شده است.


دستگاه دیپلماسی ایران در این مدت با اشاره به این که تبادل پیام‌های دیپلماتیک در این باره ادامه دارد و پنجره دیپلماسی بسته نشده، تاکید کرده است که در صورتی که شرکای توافق اراده سیاسی لازم را نشان دهند،‌ آماده نهایی کردن توافقی «خوب» برای لغو تحریم‌هاست که در راستای منافع ملت ایران باشد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز