دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

طوفان الاقصی نتانیاهو را به فکر افزایش بودجه نظامی انداخت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: برای برطرف کردن نیازهای امنیتی، بودجه نظامی را باید سالانه ۵.۵ میلیارد دلار افزایش دهیم.


به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز(دوشنبه) در اظهاراتی گفت که این رژیم نیازمند افزایش بودجه نظامی خود به میزان ۲۰ میلیارد شِکِل (۵.۵ میلیارد دلار) در سال است.


به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، وی تاکید کرد: علیرغم اینکه در سال‌های اخیر بودجه دفاعی افزایش یافت اما میزان تولید داخلی کاهشی بوده است.


نتانیاهو افزود: نمی‌توانیم این سیاست را ادامه دهیم، از این لحظه به بعد ما نیازمند افزایش گسترده بودجه هستیم و این افزایش نباید کم‌تر از ۲۰ میلیارد شکل باشد و میزان تولید داخلی را نیز باید افزایش دهیم تا نیازهای امنیتی خود را برطرف کنیم.


بر اساس این گزارش، پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست) پنجشنبه گذشته با افزیش ۲۵.۹ میلیارد شکل(تقریبا ۷ میلیارد دلار) به بودجه به منظور پوشش هزینه‌های جنگ غزه مانند هزینه نیروهای ذخیره و مسکن اضطراری برای آوارگان داخلی موافقت کرده است.


همچنین سخنگوی کنست اعلام کرد که اصلاح بودجه که با ۵۹ رای موافق و ۴۵ رای مخالف با آن موافقت شد، بودجه سال ۲۰۲۳ را به ۵۱۰ میلیارد شکل(۱۳۹ میلیارد دلار) رساند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز