دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

۹ باور غلط و جدید در مورد کرونا که زبان به زبان می چرخد

باورهای نادرستی در مورد کرونا وجود دارد که هر یک از ما بعضی از آن‌ها را شنیده‌ایم و بدون تحقیق زیادی هم به آن‌ها باور داریم. ترس‌ها و تصورات غلط به صورت آنلاین گسترش می‌یابد. در مورد این باورها بیشتر بخوانید.


باورهای ما ممکن است از اطلاعات سطحی برخی شبکه‌های مجازی ناشی شود و ما را به خطا اندازد. ما باید بیش از هر چیزی تلاش کنیم پروتکل‌های اصلی حفظ سلامتی در دوران شیوع کرونا را رعایت کنیم و اطلاعات خودمان را به روز نگه داریم:


باور غلط: خوردن سیر به درمان کرونا کمک می‌کند


سیر یک ماده غذایی سالم و ضدمیکروب است اما هیچ نشانه‌ای در مورد مبارزه آن با کرونا یا همان کووید ۱۹ وجود ندارد.


باور غلط: واکسن آنفولانزا باعث محافظت از ما در برابر کرونا می‌شود


واکسن‌های ضدآنفولانزا در برابر این ویروس ما را محافظت نمی‌کنند. این ویروس بسیار جدید است و واکسن مخصوص آن هنوز در دست تحقیقات است.


باور غلط: شستشوی بینی با نمک برای دفع کرونا موثر است


هیچ مدرکی دال بر موثر بودن شستشوی بینی با نمک وجود ندارد که نشان دهد مردم با این کار از عفونت و ویروس کرونای جدید محافظت شده‌اند.


باور غلط: اسپری کردن الکل یا کلر در بدن می‌تواند ویروس را از بین ببرد


اسپری کردن الکل یا کلر در بدن شما ویروس را از بین نخواهد برد.



باور غلط: آنتی‌بیوتیک‌ها در جلوگیری و معالجه ویروس کرونای جدید مؤثر هستند


آنتی بیوتیک‌های متفاوتی برای انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها تجویز می‌شوند. این نوع ویروس جدید کرونا به هیچ کدام از آنتی‌بیوتیک‌های موجود جواب درمانی نداده است.


باور غلط: آب و هوای گرم در درمان کرونا موثر است


طبق گفته سازمان بهداشت جهانی این عامل موثر نیست و ویروس در دماهای متفاوت به حیات خودش ادامه می‌دهد.



در این زمینه بخوانید:



باور غلط: واکسن ویروس کرونا اختراع شده است


در حال حاضر هیچ واکسنی برای درمان کرونای جدید وجود ندارد. دانشمندان کارهای بسیاری را آغاز کرده‌اند اما تولید و کشف واکسنی که در انسان ایمن و موثر باشد، ماه‌های زیادی طول خواهد کشید.


باور غلط: کرونا به طور عمد ایجاد یا منتشر شده است


ویروس‌ها می‌توانند با گذشت زمان تغییر کنند. گاهی اوقات، ویروسی در یک حیوان وجود دارد که دچار تغییراتی می‌شود و به انسان منتقل می‌شود.


باور غلط: سفارش کالا از خارج از کشور افراد را بیمار می‌کند


محققان در حال مطالعه روی کرونا هستند و چگونگی آلوده شدن افراد هستند. در همین رابطه سازمان بهداشت جهانی می‌گوید، احتمال ابتلا به کووید ۱۹ از یک بسته تجاری وجود ندارد زیرا چند روز سفر کرده است و در دما و شرایط مختلف قرار گرفته است. برای اطمینان از آن می‌توانید به سادگی بسته را با الکل ضدعفونی کنید.