دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه های عمرانی خوزستان

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان گفت: در راستای تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های مختلف عمرانی ، از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص داده شد.


به گزارش ایرنا صادق خلیلیان پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دهمین نشست شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان اظهارداشت: در این نشست منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های عمرانی استان مورد بررسی قرار گرفت.


وی ادامه‌داد: با توجه به اینکه اخیرا مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به خوزستان اختصاص داده شد و در خصوص بخشی از این منابع مالی تصمیم‌گیری شد.


خلیلیان در بخش دیگری از سخنان خود به  پیگیری‌ برای جذب ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌هایی که انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که به زودی این میزان منابع مالی برای استان تامین و اختصاص پیدا کند.


نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر تسریع در پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و دارای اولویت بیان‌داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی در استان خوزستان از شتاب بیشتری نسبت به گذشته برخوردار هستند.


وی تصریح‌کرد: انتظار می‌رود که رویه موجود در استان خوزستان با همین سرعت ادامه داشته باشد تا زیرساخت‌های مورد نیاز برای ایجاد رضایت‌مندی هرچه بیشتر در بین مردم فراهم شود.


استاندار خوزستان یکی از طرح‌های عمرانی با اهمیت در استان خوزستان را اجرای شبکه فاضلاب شهرستان اهواز دانست و بیان‌داشت: با گذشت پنج ماه از فعالیت دولت جدید، شاهد پیشرفت بسیار خوبی در اجرای طرح‌های حوزه فاضلاب در این شهرستان هستیم.


وی بیان‌داشت: بعضا در روند عملیات اجرایی پروژه‌های شبکه فاضلاب شهرستان اهواز به‌دلیل قوانین برخی دستگاه‌های اجرایی با موانعی روبرو می‌شویم که تاکنون تلاش شده تا با همکاری‌ بین بخشی و تصمیم‌گیری‌ کاربردی این مشکلات به مرور زمان رفع شوند.


استاندار خوزستان همچنین به موضوع انجام مطالعات کاربردی و کارشناسی در حوزه‌های مختلف ویژه استان خوزستان خبر داد و گفت: با تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، منابع مالی این مطالعات تامین می‌شود تا از این طریق روند توسعه استان در چارچوب بررسی‌های علمی انجام شود.


بر اساس این گزارش، در دهمین نشست شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان پژوهش‌های تاییدشده توسط کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ویژه دستورالعمل اجرایی بند “ه” تبصره ۹ بودجه سال ۱۴۰۰ در استان خوزستان به تصویب رسید.