دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

کنگره گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث در قم پایان



کنگره گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث درقم برگزار می‌شود


قم ـ ایرنا ـ دبیر علمی کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» گفت: این…


  • تصاویری از برگزاری کنگره گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث


    تصاویری از برگزاری کنگره گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث


    قم ـ ایرنا ـ آیین افتتاحیه کنگره «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» روز پنجشنبه با…


  • کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب در قم برگزار می‌شود

    قم-ایرنا- کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» که روز پنجشنبه با پیام مقام معظم رهبری و رییس جمهوری اسلامی ایران و رونمایی از آثار کنگره و تجلیل از نویسندگان برتر برگزار شده بود، دقایقی پیش به کار خود پایان داد.


    به گزارش ایرنا، معاون علمی کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» در بخشی از این کنگره، بیان کرد: بیش از یکهزار و ۸۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که در نهایت ۲۷ مقاله به عنوان مقالات برتر برگزیده شدند.


    حجت الاسلام محمد امینی طهرانی ادامه داد: این کنگره محل جمع جهاد علمی، جهاد تبیین، مدیریت جهادی و مجاهدت اقتصادی است، بیش از ۷۰ داور و ارزیاب از ابتدای این کنگره از سه سال گذشته بصورت جهادی اقدامات مربوطه به کنگره را برعهده داشتند.


    امینی طهرانی خاطرنشان کرد: این کنگره از یک نظر محل ارائه آثاری بود که توسط نوقلمان دانشگاهی و حوزوی نگاشته شده است؛ افزون بر ۱۰۰ مقاله این کنگره نخستین تجربه اندیشمندان در تدوین مقاله بوده است.


    وی با اشاره کمیسیون های این کنگره گفت: این کنگره از ۹ کمیته «آینده پژوهی»، «بانوان»، «دانش های قرآنی و حدیثی»، «انقلاب اسلامی از منظر شرق و غرب»، «سبک زندگی»، «تمدن و قرآن و حدیث»، «علوم روز و قرآن و حدیث»، «علوم عقلی» و «بین الملل» تشکیل شده بود که طی نوبت عصر جمع بندی این کمیسیون های انجام گرفت.


    معاون علمی کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب صرفا مختص به داخل کشور نیست و به همین منظور یکی از کمیسیون های اصلی این کنگره، بخش بین الملل بود که آثار این کمیسیون در ۴ جلد کتاب منتشر خواهد شد.


    طهرانی امینی بیان داشت: افزون بر ۶۰۰ مقاله کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» توسط بانوان دانشگاهی و حوزوی به دبیرخانه ارسال شده است، توجه به نقش بانوان در عرصه گام دوم و نیازهای روز جامعه از ویژگی های مهم مقالاتی است که توسط بانوان تدوین شده است.


    وی در پایان بیان کرد: در نهایت ۳۰۰ مقاله برتر این کنگره در ۲۲ جلد کتاب منتشر شده است.


    کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» روز پنجشنبه با پیام مقام معظم رهبری و رییس جمهوری اسلامی ایران، رونمایی از آثار کنگره، تجلیل از نویسندگان برتر و سخنرانی شخصیت های علمی به کار خود پایان داد./



    آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40