دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

پلیس مسکو صدها معترض به جنگ در اوکراین را بازداشت کرد

مسکو – ایرنا – سازمان پلیس مسکو شامگاه پنجشنبه از بازداشت ۶۰۰ نفر افراد شرکت کننده در اجتماع اعتراضی در پایتخت روسیه در اعتراض به عملیات نظامی در اوکراین خبر داد.


به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس  به نقل از دفتر مطبوعاتی سازمان پلیس مسکو نوشت: این افراد در یک اجتماع غیرقانونی در اعتراض به عملیات نظامی روسیه در اوکراین در مرکز مسکو شرکت کرده بودند.


در ابتدا معترضان در بلوار استراستنی راهپیمایی کرده و سپس با عبور از خیابان بالشوی دمیتروفکی به سوی میدان تروبنی حرکت کردند و شماری از آنها وارد میدان پوشکین شدند. 


با بازداشت این افراد، اجتماع اعتراضی در میدان پوشکین مسکو پایان یافته و بقیه افراد شرکت کننده در آن پراکنده شدند.


به گزارش رسانه روسی یکی از معترضان، بطری آتش زا به سوی ماموران پلیس پرتاب کرد که بر اثر اصابت آن به اتوبوس پلیس، خساراتی به آن وارد آمد.


 امروز وزارت کشور و دادستانی و کمیته پیگیری قضایی مسکو از ساکنان پایتخت خواسته بودند که از اجتماع برای اعتراض به عملیات نظامی روسیه در اوکراین بپرهیزند.


 رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


وی بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از عملیات نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.