دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وزیر کشور از اردوگاه نیاتک سیستان بازدید کرد

زاهدان- ایرنا- وزیر کشور به منظور بررسی وضعیت اردوگاه اتباع خارجی نیاتک سیستان ظهر امروز/چهارشنبه/ از این مکان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل مربوط به آن قرار گرفت.


به گزارش ایرنا سردار احمد وحیدی پس از استقبال استاندار و مسوولان سیستان و بلوچستان در فرودگاه زابل عازم اردوگاه اتباع خارجی نیاتک منطقه سیستان شد و از روند ساخت این اردوگاه بازدید کرد، وزیر کشور همچنین در این سفر به صورت هوایی و زمینی از سطح منطقه سیستان، مناطق مرزی استان و بازارچه‌های مشترک مرزی با کشورهای افغانستان و پاکستان بازدید خواهد کرد.


به گفته مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی سیستان و بلوچستان اردوگاه نیاتک با حمایت سازمان‌های بین‌الملل و این اداره کل برای اسکان و نگهداری موقت اتباع خارجی با ظرفیت هفت هزار نفر و اعتبار افزون‌بر هفت هزار میلیارد ریال در منطقه نیاتک در ۱۵ کیلومتری زابل به سمت دوست‌محمد مرکز شهرستان هیرمند در حال ساخت است.


منصور سعیدی با بیان اینکه اقامتگاه موقت نیاتک یکی از بزرگترین مراکز نگهداری اتباع خارجی است افزود: هدف از ساخت مجموعه بزرگ یادشده، اسکان موقت و ساماندهی اتباع خارجی در زمان ایجاد بحران در کشور افغانستان است.