دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وزرای امورخارجه ایران و روسیه دیدار کردند


P>به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «حسین امیرعبداللهیان» در جریان سفر به مسکو با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار کرد.


در این دیدار وزرای امور خارجه دو کشور به بررسی تعاملات دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پرداختند. موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی هم از دیگر محورهای دیدار امیرعبداللهیان و لاوروف بود. 


در این دیدار وزیر امورخارجه روسیه درباره اهمیت سفر آیت الله «سیدابراهیم رییسی» به مسکو گفت: اولین سفر رییس جمهور اسلامی ایران به مسکو از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است.


دیپلمات ارشد روسیه با بیان این‌که روز گذشته روسای‌جمهور دو کشور مذاکرات مفصلی داشتند، برنامه این سفر را خیلی فشرده خواند و به سخنرانی رییسی در دومای دولتی روسیه اشاره کرد.


آیت الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهور اسلامی ایران در صدر هیات بلندپایه سیاسی – اقتصادی روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه به روسیه سفر کرد. رییس جمهور در این سفر با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه راهبردی، مسائل منطقه ای و موضوعات بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کردند.


آیت الله رییسی همچنین ظهر امروز به وقت تهران با حضور در دومای روسیه مهم ترین دیدگاه های ایران در حوزه های مختلف را مطرح کرد. امیر عبداللهیان پیش از این با «لئونید اسلوتسکی» رییس کمیته اموربین الملل دومای دولتی روسیه، دیدار و گفت وگو کرده بود.