دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نگرانی شدید روسیه از هجوم هزاران مزدور خارجی به واحدهای این کشور

مسکو- ایرنا- رسانه‌ها از آغاز ورود گسترده مزدوران خارجی به اوکراین خبر دادند و این مساله و امکان حملات گسترده مزدوران به واحدهای نظامی روسیه در مناطق مختلف کی‌یف نگرانی آنها را به شدت برانگیخته است.


به گزارش ایرنا، رسانه‌های روسی از جمله شبکه‌های تلویزیونی سراسری این کشور و شبکه روسیه ۲۴ که اخبار جنگ را بطور آنلاین پخش می‌کنند روز پنجشنبه اعلام کردند که نخستین گروه‌های مزدوران اوکراینی وارد اوکراین شده اند.


در این رابطه شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ از امکان ورود ۲۰۰ مزدور کرواسی به اوکراین خبر داد که برای جنگیدن با نیروهای روسیه به این کشور می آیند. 


وزارت دفاع روسیه در این رابطه و برای اعلام مراتب اعتراض مسکو، وابسته نظامی کرواسی در مسکو را احضار و به اعزام مزدوران این کشور به اوکراین اعتراض کرد. 



بررسی مساله هجوم مزدوران خارجی به واحدهای روسی در نشست شورای امنیت روسیه


مساله هجوم مزدوران خارجی به نیروهای روسیه در اوکراین امروز در نشست شورای امنیت روسیه به ریاست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. 


پوتین در این نشست در مسکو گفت: در بین گروه‌های ملی گرای افراطی اوکراینی و نئونازی‌ها، شمار زیادی مزدوران خارجی وجود دارند که تعدادی از آنها از کشورهای خاورمیانه به اوکراین آمده اند. 


وی افزود: این افراد تسلیحات سنگین را در مناطق مسکونی شهرها مستقر می کنند.



مزدوران خارجی به واحدهای روسیه حمله کردند


ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که مزدوران خارجی که وارد اوکراین شده‌اند، اعمال خرابکارانه علیه تسلیحات و جنگ افزارهای واحدهای نظامی روسیه می‌کنند.


وی در جمع خبرنگاران گفت: این مزدوران خارجی در فیلم‌های تبلیغاتی که سازمان های اطلاعاتی اوکراین منتشر می‌کنند از نشان دادن چهره‌های خود خودداری می کنند و به عنوان ساکنان محلی معرفی می شوند. 


به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، مزدوران خارجی از سلاح هایی که کشورهای غربی به دولت اوکراین ارسال می کند، استفاده می‌کنند. 



کمک نظامی ۱۹ کشور به اوکراین


وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد که ۱۹ کشور به طور منظم به این کشور کمک‌های نظامی ارسال می‌کنند.


به گزارش ایرنا، خبرگزاری اوکراینی «اوکرینفرم» اوکراین روز پنجشنبه به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: این کشورها به اوکراین کمک‌های نظامی از جمله جدیدترین سلاح‌ها، مهمات، تجهیزات حفاظتی و پزشکی و نیز سوخت ارسال می‌کنند تا به طور منظم نیازهای ارتش اوکراین را فراهم کنیم.


رسانه های روسیه همچنین به سخنان رئیس جمهور اوکراین اشاره کردند که از ورود نخستین گروه های مزدوران خارجی به اوکراین از ۱۶ هزار نفر که قرار است به این کشور اعزام شوند، خبر دادند.


خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ولودیمیر زلنسکی نوشت: اوکراین نخستین داوطلبان خارجی را می پذیرد. 



انفجار سه خودرو بمب گذاری شده در کی‌یف 


وزارت دفاع روسیه از انفجار سه خودرو بمب گذاری شده نیروهای اوکراینی در مناطق غرب کی‌یف و کشته شدن چند سرنشین این خودروها خبر داده است.


به گزارش ایرنا، کوناشنکوفشب چهارشنبه اعلام کرد: نیروهای روسیه سه خودرو انتحاری نیروهای اوکراینی حامل مقادیر زیادی مواد منفجره را در مناطق غرب کی یف منفجر کردند.


دو خودرو حامل مواد منفجره در بارودیانکا در غرب شهر کی یف و یک خودرو بمب گذاری شده نیز در نزدیکی منطقه ماکاروف در جاده ژتومیرسکی در غرب استان کی یف منفجر شد.


اخبار مربوط به حملات مزدوران خارجی به واحدهای نظامی روسیه نگرانی شدید مقامهای این کشور را برانگیخته و در رسانه های خبری مورد تفسیر و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. 


این نگرانی بویژه در مورد امکان ورود آن عده از مزدوران خارجی ابراز می شود که از کشورهایی همچون کوزوو که به روسیه ضدیت بیشتر دارند، شدیدتر است.