دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

قدرت برتر پهپادی ایران در آینده نقش اصلی در تعیین سرنوشت میدان

تهران – ایرنا – فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت برتر پهپادی ایران با برنامه ۲۰ ساله‌ای که دنبال می‌کند در آینده دارای نقش اصلی در تعیین سرنوشت میدان نبرد خواهد بود.


به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در شورای عالی فرماندهان نیروی هوایی ارتش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اظهار کرد: تاکیدات معظم له در این حوزه به عنوان یک جهاد فوری، بسیار دقیق و هوشمندانه است چرا که دشمنان کشور با دروغ، سیاه‌نمایی و وارونه جلوه دادن، درصدد تهی کردن ملت از غیرت دینی و عرق ملی و ارزش‌های پسندیده انسانی هستند.


وی افزود: همه ما وظیفه داریم به هر نحو ممکن غبار از چهره نورانی انقلاب و نظام اسلامی برداریم و پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها را نشان دهیم.  یکی از موفقیت‌ها، همین عرصه نظامی است. کشوری که در عرصه نظامی همه چیزش به بیگانگان وابسته بود و مستشاران آن را اداره می‌کردند پس از شنیدن ندای حضرت امام (ره)، با توکل به خدا و با اتکا به مردم روی پای خود ایستاد و آن افتخارات بزرگ را آفرید.


وی اظهار داشت: نیروی هوایی الهی یک تاریخچه ۴۳ ساله پر از حماسه و افتخار و سربلندی دارد. بدون حضور مستشاران و در تحریم کامل، هشت سال جنگ را سرافرازانه پشت سر گذاشت و پس از آن هم تا امروز هر ماموریتی را با موفقیت و سربلندی انجام داده است.


امیر موسوی با اشاره به خودکفایی در نیروی هوایی افزود: خودکفایی در کشور از نیروی هوایی شروع شد قطعه‌سازی از کارهای بزرگ این نیروی الهی است و حالا هم در کنار بخش هواپیماهای باسرنشین، یک قدرت برتر پهپادی است و با برنامه ۲۰ ساله‌ای که دنبال می‌کند در آینده دارای نقش اصلی در تعیین سرنوشت میدان نبرد خواهد بود. این افتخارات با عزتمندی و با استقلال و به دست جوانان عزیز این مرز و بوم، تحت هدایت امامین انقلاب اسلامی به دست آمده است.


فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه نباید این دستاوردها را کم ارزش دانست، گفت: آیا این کم ارزشی است؟ آیا نادیده گرفتن آن، ظلم به انقلاب و به نظام اسلامی و به نعمت ولایت و رهبری نیست؟ اگر بخواهیم از این دست نقاط نورانی را برشماری کنیم به هزاران مورد برمی‌خوریم. جبهه انقلاب ملاحظه را کنار بگذارند و زبان باز کنند و عظمت این ملت، این انقلاب، این نظام و این رهبری را بیان کنند و نشان بدهند.


وی افزود: بعضی می‌خواهند اینطور وانمود کنند که این ارتش ادامه ارتش رژیم گذشته است، اما به هیچ وجه چنین نیست. این ارتش یک پدیده جدید است که با تدبیر حضرت امام (ره) از نو متولد شده است. گرمی ایمان که در دل آحاد این ارتش بود با نفس حضرت امام (ره) شعله ور شد و با رویکردهای جدید، مناسبات جدید، رفتار جدید و روش‌های جدید به جای ایستادن در جبهه طاغوت؛ در جبهه حق در مقابل تمام دنیای کفر و استکبار و نظام سلطه ایستاد و روز به روز هم قوی تر شد.


فرمانده کل ارتش با اشاره به رشد و پویایی ایجاد شده در کشور گفت: این رشد و پویایی و ایستادن در جایگاه عزت، به برکت ولایت و رهبری و نظام اسلامی به دست آمده است که باید قدردان باشیم و با شکر، توکل، علم، دانش، تلاش و انگیزه به پیش برویم زیرا شایستگی ملت ایران بیشتر از این است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40