دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

فرماندهی شهید سلیمانی بهترین مصداق عملی و عینی تقریب مذاهب بود

تهران – ایرنا – عضو هیات امناء جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی در مقام فرمانده یک نیروی بدون مرز، از مرزهای دینی، قومی، طایفه‌ای و نژادی عبور کرد تا بهترین مصداق عملی و عینی تقریب مذاهب باشد.


به گزارش روز دوشنبه خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی ایرنا، سومین کنفرانس بین المللی «مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی» با تلاش «مجمع جهانی صلح اسلامی» از روز ۳۰ بهمن ماه در تهران آغاز به کار کرده است.


در جلسه سوم این کنفرانس مجازی گروه دیگری از چهره های فرهنگی، سیاسی و دانشگاهی ایرانی و خارجی، ابعاد دیگری از حیات بدیع سردار شهید قاسم سلیمانی را مورد بررسی قرار دادند.


در جلسه امروز اندیشمندانی حجت الاسلام و المسلمین «پیروزمند» رییس دانشکده مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی،  مجتبی رحماندوست استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و دبیر کل اسبق و عضو هیات امناء جمعیت دفاع از ملت فلسطین، ثاقب اکبر معاون دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان، می الخنساء فعال حقوق بشر در جهان اسلام، استاد دانشگاه و از نخبگان برجسته ائتلاف جهانی علیه تروریسم، ابراهیم آودیچ، کارشناس سیاسی اهل بوسنی و هرزگوین، خیرالدین سمون، دیپلمات و روزنامه نگار بوسنیایی، سلیم منتصر، نویسنده و فعال سیاسی اهل یمن، سید صادق الشرفی رئیس انجمن آگاهی و انسجام جوانان یمن، رادنی شکسپیر، کارشناس و تحلیلگر سیاسی اهل انگلستان، محسن صالح، نویسنده، تحلیلگر و استاد دانشگاه اهل لبنان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پیروزمند سخنرانی کردند.


اعتماد به شهید سلیمانی در قلب ها ماندگار است


حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پیروزمند رییس دانشکده مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی در سخنان امروز خود یکی از دلایل تأثیرگذاری و ماندگاری نام شهید سلیمانی را که رفتارش به مثابه مکتبی قدرتمند در طول تاریخ معرفی می‌شود، «اعتماد» او به مردم و اعتماد آنها به او دانست.


پیروزمند گفت: در واقع وی توانست اعتماد مخاطبانش و حتی جوامعی را که با او اختلاف فرهنگی داشتند جلب کندو به این ترتیب، بین اراده ها هم افزایی ایجاد کند تا مقاومت دشمن را شکست داده و آنها را وادار به عقب نشینی کند.


رحماندوست: فرماندهی سلیمانی نمونه عینی تقریب مذاهب بود


مجتبی رحماندوست استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و دبیر کل اسبق و عضو هیات امناء جمعیت دفاع از ملت فلسطین تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در مقام فرماندهی سپاه قدس در سوریه، فلسطین، اقلیم کردستان عراق و لبنان بیشترین کمک را به ستمدیدگان غیرشیعه و حتی غیرمسلمان انجام داده است.


رحماندوست افزود: شهید سلیمانی در مقام فرمانده یک نیروی بدون مرز، از مرزهای دینی، قومی، طائفه ای و نژادی عبور کرد تا بهترین مصداق عملی تقریب مذاهب باشد.


ثاقب اکبر: دشمن شناسی راهبردی شهید سلیمانی کم نظیر بود 


«ثاقب اکبر» معاون دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان در نشست امروز تاکید کرد سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده ای همیشه حاضر در خط مقدم حوادث کلیدی بود. وی بینش دشمن شناسی کم نظیری داشت که باید درک شود و از آن درس آموزی کرد.


می الخنساء: شهید سلیمانی برای مبارزه با تروریسم مکتب ویژه ای ابداع کرد


«می الخنساء» فعال حقوق بشر در جهان اسلام در نشست امروز تصریح کرد تروریسم در دنیای امروز، اقدامی نظام مند است و سازمان دهندگان گروه های تروریستی برای خودشان مکاتبی تعریف می کنند. شهید سلیمانی با مکتب منحصر به فرد و اصول ویژه خود که هدفی فراتر از «داعش» و منطقه غرب آسیا دارد، وارد میدان مبارزه شد.


صالح: سبک زندگی اسلامی شهید سلیمانی مکتب او را ماندگار کرد


محسن صالح نویسنده، تحلیلگر و استاد دانشگاه اهل لبنان، یکی دیگر از اندیشمندان نشست امروز، تاکید کرد که سبک زندگی اسلامی، ساده زیستی، تقوا و سجایای اخلاقی شهید سلیمانی که برگرفته از اخلاق و سیره انبیاء و اولیاء و ائمه اطهار(ع) بود، یکی از عوامل مهمی بود که باعث شد مبارزات وی در وجدان مردم ماندگار شود تا عزت و قدرت از دست رفته باز پس بگیرند.


شکسپیر: شهید سلیمانی نماد تلاش برای حل مشکلات از طریق آموزه های اسلام است


«رادنی شکسپیر»، کارشناس و تحلیلگر سیاسی اهل انگلستان در سخنان خود، سردار قاسم سلیمانی را رهبری شجاع و کاریزماتیک دانست و گفت: اگر ما می خواهیم به خودمان یادآوری کنیم که باید هوشیار باشیم و برای حل مشکلات اقدام کنیم، باید سرلشگر سلیمانی را به خاطر بسپاریم.


الشرفی: تولیدات رسانه ای زندگی شهید سلیمانی را در قلب ها ماندگار کنند


«سید صادق الشرفی» رییس انجمن آگاهی و انسجام جوانان یمن در سخنرانی خود گفت تجربیات جهادی شهید سلیمانی سرشار از برنامه های منظم فرهنگی برخاسته از قرآن کریم و احادیث و روایات اهل بیت (ع) و آموزه ها و رهنمودهای نماد ولایت فقیه بوده است.


وی افزود: از این رو، موسسات رسانه ای و نهادهای فرهنگی باید بیش از هرچیز به تولید محتوا در این خصوص بپردازند تا بسیاری از ابعاد وجودی و نواحی حیات وی به گونه ای تاثیرگذار در اذهان و قلب ها ماندگار شود.


منتصر: حاج قاسم سلیمانی در وجدان و قلب ملت یمن ماندگار است


سلیم منتصر نویسنده و فعال سیاسی یمن، در سخنان امروز خود خاطرنشان کرد زمانی که تروریست های داعش با حمایت های بین المللی و برخی کشورهای منطقه به عراق و سوریه حمله کردند حاج قاسم سلیمانی ایستادگی کرد تا این توطئه جهانی علیه امت اسلامی را شکست دهد.


منتصر اظهار داشت: فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی در قلب ما و وجدان ما جایگاه بزرگی دارد و عزیز دل مردم یمن است. هنگامی که خبر شهادتش به گوش مردم یمن رسید صدها هزار تن از آنان به خیابان ها ریختند تا قاتلان را محکوم کنند و اعلام کنند که ما راه شهدا را ادامه خواهیم داد.


 سمون: هدف اصلی نبردهای شهید سلیمانی رژیم صهیونیستی بود


«خیرالدین سمون» دیپلمات و روزنامه نگار بوسنیایی، هدف کلان حملات اسراییل به لبنان و حملات آمریکا به عراق و افغانستان و خلق گروه های تکفیری و تروریستی در دهه های اخیر را  ایجاد منطقه ای امن برای اسراییل دانست و تاکید کرد سردار شهید سلیمانی با هدف کلان مبارزه با اسراییل وارد میدان نبرد عراق و سوریه شد و صهیونیست ها نیز از تمامی ابزار خود برای مقابله با وی استفاده کردند. در نهایت نیز، این صهیونیست ها بودند که فرمانده جبهه مقاومت را به شهادت رساندند.


آودیچ: جهاد اخلاق محور شهید سلیمانی عراق و سوریه را از تجزیه نجات داد


«ابراهیم آودیچ»، کارشناس سیاسی اهل بوسنی در نشست امروز گفت: قاسم سلیمانی در فرماندهی خود نشان داد که وجود اخلاق والای انسانی در کنار رهبری نظامی است که پیروزی ماندگار را رقم می زند. او جهاد را نه به شیوه نبردهای صرفا مادی امروز مانند داعش بلکه در پرتوی معارف عالی دینی و انسانی هدایت کرد و با همین خط مشی عراق و سوریه را از سقوط و تجزیه نجات داد.