دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ضرب الاجل ساختگی جدید رئیس پنتاگون درباره حمله احتمالی روسیه

نیویورک- ایرنا- لوید آستین رئیس پنتاگون در تداوم سیاست روس هراسی غرب و به رغم نادرست بودن ضرب‌الاجل‌های ساختگی قبلی غرب درباره حمله احتمالی به کی‌یف در تازه ترین اظهارنظر مدعی شد روسیه می‌تواند در مدت کوتاهی به اوکراین حمله کند.


 رئیس پنتاگون پیش از این ادعا کرده بود: اگر امروز به موضع او(ولادیمیر پوتین) نگاه کنید، مشخص است که تصمیم خود را گرفته است و آنها در حال حرکت به سوی مواضع مناسب خود برای حمله هستند.


آستین ادعاهای قبلی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا را مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه تصمیم به حمله گرفته است، تکرار می کند.


در چند هفته گذشته مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که پوتین هنوز چنین تصمیمی نگرفته است اما به رغم نادرست بودن پیش بینی‌های واشنگتن و کذب بودن ضرب الاجل‌های ساختگی‌ اش اکنون به رغم تکذیب کرملین مدعی هستند که رئیس جمهوری روسیه تصمیم خود را گرفته است.


وزیر دفاع آمریکا روز شنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز ادعا کرد که به عقیده او استقرار نظامی روسیه در امتداد مرز اوکراین بلوف نیست و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می تواند تصمیم بگیرد در مدت کوتاهی به اوکراین حمله کند.


آستین در ادامه ادعاهایش گفت که روسیه زیرساخت های جنگی را در امتداد مرز اوکراین توسعه داده است تا با موفقیت تهاجم  انجام دهد.


وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد پوتین چندین گزینه در اختیار دارد و می تواند در کوتاه مدت حمله کند.


رئیس پنتاگون در پاسخ به این سوال که روسیه ممکن است به دنبال افزایش تنش ها بدون قصد واقعی حمله باشد، مدعی شد باور نمی‌کنم که این یک بلوف باشد.


 آستین ادعا کرد فکر می کنم او مجموعه درستی را برای انجام یک تهاجم موفق جمع آوری کرده است.


وزیر دفاع آمریکا بازگشت نیروهای روسی را زیر سوال برد و گفت اگر آنها به پایگاه های خود باز می گشتند ما شاهد پشتیبانی لجستیکی، حمایت پزشکی و پشتیبانی هوایی در منطقه نبودیم.


روابط بین مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.


روسیه تضمین ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.


ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه معتقد است که قدرت‌های غربی از متحدان خود برای محاصره روسیه استفاده می‌کنند. او خواهان آن است که ناتو فعالیت‌های نظامی خود را در اروپای شرقی متوقف کند.


جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز با بیان این ادعا که نیروهای روسیه قصد حمله به اوکراین را در روزهای آینده دارند، می گوید نیروهای روسیه هم اکنون اوکراین را از طریق بلاروس، مرزهای مشترک با اوکراین و در دریای سیاه محاصره کرده اند.