دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

صهیونیست ها در تمام بحران های جهان نقش داشته اند

تهران – ایرنا – کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه صهیونیست‌ها در بحران زیست می‌کنند، گفت: آن‌ها در همه بحران‌های جهان نقش داشتند و حتی به اروپا هم رحم نکردند و  جنگ‌ها به راه انداختند.


به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا،  دومین «نشست سالانه رژیم صهیونیست پژوهی» عصر روز شنبه از سوی مرکز مطالعاتی اندیشه سازان نور و با همکاری مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران و مشارکت تحلیلگران مختلف حوزه غرب آسیا و همچنین نماینده جنبش مقاومت فلسطینی حماس در تهران برگزار شد. 


در ابتدای این نشست، سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا و به ایراد سخنانی در ارتباط با نقش صهیونیست در روابط بین‌الملل پرداخت. 


این کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: دولت‌های درگیر، یکی  از سیاست‌های ثابت صهیونیست‌ها در اروپا است. صهیونیست‌ها معتقدند وقتی جنگ‌ها ادامه داشته باشد، وابستگی به صهیونیست و میانجی‌گری‌ها بیشتر می‌شود. در صحنه جنگ اوکراین، اولین موضع تل آویو اعلام آمادگی برای میانجی‌گری بود و این یکی از سیاست‌های صهیونیست‌هاست تا با ایجاد دولت‌های درگیر، نیاز به میانجی‌گر همیشه وجود داشته باشد. 


زارعی در ادامه اضافه کرد: صهیونیست‌ها همچنین معتقدند که دولت‌های اروپایی همیشه می‌بایست نیازمند کانون‌های صهیونیست باشند. 


وی با بیان اینکه کوچک‌سازی دولت و امنیتی‌سازی محیط‌ها همگی اصول صهیونیست‌ها است، گفت: مقام معظم رهبری به ارتزاق آمریکا از بحران اشاره می‌کنند و این موضوع در مورد صهیونیست‌ها نیز صدق می‌کند. آن‌هادر بحران زیست می‌کنند. 


زارعی اضافه کرد: صهیونیست‌ها در همه بحران‌های جهان نقش داشتند و حتی به اروپا هم رحم نکردند و  در آنجا جنگ‌ها به راه انداختند. صهیونیسم اساسا با هدف برهم زدن روابط دولت‌ها کار می‌کند، به دلیل اینکه معتقدند دیگران باید از آن‌ها کوچکتر باشد و فروپاشی در آن‌ها صورت گیرد. در واقع صهیونیست‌ها اجازه نمی‌دهند که کسی بزرگتر از آن‌ها باشد. 


این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه نظام جهانی که امروزه در حال شکل‌گیری است، دیگر در سیطره صهیونیست‌ها نیست، گفت: صهیونیست‌ها اگرچه همچنان نفوذ دارند، اما دیگر آن سیطره گذشته که در آن عنان نظام‌ها را بدست می‌گرفتند، ندارند و سیطره صهیونیست‌ها در مقایسه با گذشته بسیار کمتر شده است و وضعیت مناسبی در سطح جهان برای مقابله با صهیونیست پیش آمده است. جهان هم براساس نگرش‌های اسلامی به سمت ظهور حرکت می‌کند. 


وی در پایان صحبت‌های خود گفت: براساس جمع‌بندی سیاسی نیز صهیونیست‌ها روبه ضعف هستند و ما موج جریان‌های اسلامی را شاهد هستیم. 


در ادامه خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران نیز که از شرکت کنندگان این نشست بود، به بیان اظهارات خود درباره صهیونیسم پرداخت و در اظهارت خود تاکید کرد که افکار عمومی جهانی نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی نظری منفی پیدا کرده است. 


خالد قدومی افزود: رژیم صهیونیستی پایگاه غرب در منطقه است و یک پایگاه اقتصادی و فرهنگی است. ایده اصلی پروژه صهیونیست این است که این اقلیت در هر بحران جهانی نقش داشته باشند.  اندیشه‌پردازان غربی معتقدند که مرگ رژیم صهیونیستی در حال رخ دادن است؛ زیرا افکار عمومی نظر منفی نسبت به صهیونیست‌ها پیدا کرده‌اند و جمعیت صهیونیست‌ها نیز بدلیل وراثتی بودن یهودیت روبه کاهش  است. 


نماینده حماس در ادامه اظهارات خود در این نشست به اهمیت عملیات شمشیر قدس در فلسطین پرداخت و در این ارتباط گفت: نقش مقاومت پیش و پس از عملیات شمشیر قدس بسیار قابل توجه است و عملیات «شمشیر قدس» نقطه عطف تحولات فلسطین است. ما شاهد کاهش توان اسرائیل در میدان هستیم و چند مجاهد در غزه در محاصره توانسته‌اند با رژیم صهیونیستی مقابله کنند.  


در ادامه دومین نشست رژیم صهیونیست پژوهی، حسن رویوران کارشناس مسائل غرب آسیا نقش سازمان صهیونیست را در تحولات مورد توجه قرار داد. 


کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه به عادی‌سازی برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی پرداخت و در این ارتباط گفت: آن چه اتفاق می‌افتد تحت عنوان فرایند سازش باید توجه داشت که در منطقه ما پیشتر شاهد صحنه نفاق زیادی بودیم و برخی کشورها بیش از ایران درباره فلسطین شعارمی دادند اما در پشت پرده با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کردند و این نفاق و دو رویی مانع بزرگی بود. 


رویوران در پایان سخنان خود درباره وضعیت جامعه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: مهمترین شاخص ارزیابی یک جامعه احزاب هستند و اگر در یک نظام سیاسی احزاب از نظر فکری کلان نگر باشند، این جامعه از استحکام خوبی برخوردار خواهد بود. اما اکنون در رژیم صهیونیستی دیگر به مانند گذشته ما شاهد احزاب بزرگ نیستیم. نکته مهم این است که الان ما شاهد احزاب خرد و کوچک هستیم. این بخشی‌نگری که جایگزین کلان‌نگری شده، نشان‌دهنده زوال جامعه صهیونیستی است.