دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

صعود سایپا به فینال لیگ والیبال زنان شکست ذوب آهن برابر باریج

تهران – ایرنا – دیدارهای دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال زنان با صعود سایپا به مرحله فینال این رقابت ها و شکست ذوب آهن برابر باریج اسانس کاشان پایان یافت.


به گزاری ایرنا، دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» روز دوشنبه با دو دیدار در سالن فدراسیون والیبال پیگیری شد.


در نخستین مسابقه که از ساعت ۱۴ آغاز شد، دو تیم باریج‌اسانس کاشان و ذوب‌آهن اصفهان در حالی به مصاف هم رفتند که ذوبی‌ها در دیدار رفت این مرحله موفق به شکست سه بر صفر باریج اسانس شده بودند.


اما در مسابقه برگشت این مرحله باریج اسانس با نمایشی زیبا سه بر یک حریف خود را شکست داد تا امیدش برای صعود به دیدار نهایی زنده بماند.


تیم ذوب‌آهن در ست سوم ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسید، اما شاگردان فرزانه شعبان خمسه در تیم باریج اسانس در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ حریف را شکست دادند تا مسابقه سوم دو تیم، تعیین کننده تیم صعود کننده به دیدار نهایی باشد.


این چهارمین دیدار دو تیم ذوب‌آهن و باریج اسانس در لیگ برتر امسال است که هر تیم دو برد در کارنامه خود ثبت کرده است و دیدار فردا جدال نهایی دو مدعی خواهد بود.


سومین مسابقه دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و باریج اسانس کاشان ساعت ۱۷ فردا (سه‌شنبه) در سالن فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد.


منا آشفته با کسب ۱۸ پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار نخست دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر زنان را به دست آورد.


در دیگر دیدار امروز تیم والیبال سایپا مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها که در دیدار نخست (شنبه ۲۳ بهمن) سه بر صفر پیکان را شکست داده بود، در دومین مسابقه نیز سه بر صفر فاتح میدان شد تا با دو بر متوالی در شهرآورد خودروسازان تهرانی، به دیدار نهایی لیگ برتر زنان سال ۱۴۰۰ صعود کند.


شاگردان مریم السادت هاشمی که رتبه چهارمی باشگاه‌های زنان آسیا را نیز در کارنامه خود دارند، در دیدار امروز که از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه و با نیم ساعت تاخیر به‌دلیل طولانی شدن بازی قبل آغاز شد، در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۷ بر ۲۵ پیکان را شکست دادند و فینالیست شدند.


این چهارمین دیدار دو تیم پیکان و سایپا در لیگ برتر امسال بود و نارنجی‌پوشان در هر چهار مسابقه فاتح میدان شدند.


پیکانی‌ها که در سال ۹۹ نیز در جایگاه سوم لیگ برتر زنان قرار گرفتند، امسال نیز در ادامه مسابقات و در دیدار رده‌بندی برای کسب مجدد این عنوان به میدان خواهند رفت.


پوران زارع و فاطمه حسنی‌سعدی با کسب ۱۳ پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکنان دیدار دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر زنان بین پیکان و سایپا را به دست آوردند.


دیدار نهایی و رده‌بندی لیگ برتر زنان سال ۱۴۰۰ روز پنج‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در سالن فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد.


الساندرا کمپدلی سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران تماشاگر ویژه دیدارهای امروز و در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر زنان بود.