دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

صدر اعظم آلمان استقلال جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسک را محکوم


P>به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از “سی ان ان”، دفتر صدراعظم آلمان در بیانیه‌ای گفت: چنین اقدامی کاملا با توافقنامه مینسک برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در شرق اوکراین مغایرت دارد و نقض یکجانبه این توافق‌ها از سوی روسیه است.


بر اساس بیانیه آلمان، در این تماس تلفنی، شولتس از پوتین خواست فوراً تنش‌ها را کاهش دهد و نیروهای عظیم خود را از مرز با اوکراین عقب براند. او تأکید کرد که اکنون رعایت آتش‌بس در شرق اوکراین و کاهش تنش اهمیت ویژه‌ای دارد.


دفتر صدراعظم آلمان همچنین اعلام کرد که شولتس در حال رایزنی با نزدیکترین شرکای خود از جمله همتایان فرانسوی و اوکراینی است. 


به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


«دنیس پوشیلین» و «لئونید پاسچنیک» رهبران جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگاسنک اوکراین از ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه خواسته‌اند تا این مناطق را به عنوان جمهوری‌های مستقل به رسمیت بشناسد.


هفته گذشته دومای روسیه با ارسال درخواستی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور، خواست تا استقلال جدایی طلبان «دونباس» از اوکراین را به رسمیت بشناسد. 


روابط مسکو و کی‌یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.


روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.