دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

شرکت های دانش بنیان ظرفیت ایجاد ۳ میلیون شغل را دارند

تهران – ایرنا – نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی رهبر معظم انقلاب به خوبی می‌دانند که ظرفیت اشتغال زایی در شرکت های دانش بنیان بسیار بالا است. حتی برخی از کارشناسان فرصت‌های شغلی در شرکت  های دانش بنیان را تا ۳ میلیون شغل تخمین زده اند


حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره شعار سال با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» گفت: در سال گذشته مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید دانش بنیان را مصوب کرد که یکی از قوانین ارزشمند مجلس برای کمک به این بخش از جامعه و بهبود رشد اقتصادی کشور محسوب می شود.


نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: در دنیای رقابت امروزی که بیشتر بر محور اقتصاد و تولید می چرخد، کالایی می‌تواند راه خود را برای رسیدن به دست مشتری باز کند که از فناوری بیشتر و پیشرفته‌تر برخوردار باشد و این موضوع از عهده شرکت‌های دانش بنیان بر می‌آید.


وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: خدا را شاکریم که رهبر معظم انقلاب چنین مسائلی را با دقت کافی رصد کرده و برای مردم جامعه تشریح و راهنمایی می فرمایند.


رییس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان همیشه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: ایشان همیشه در سخنان خود تاکید داشتند در بخش‌هایی شرکت های دانش بنیان وارد فعالیت می‌شوند، ضروری است که شرکت‌های دولتی عرصه را برای آنها خالی کرده و به دنبال رقابت با شرکت‌های دانش بنیان نباشند.


نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکیدبر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اضافه کرد: با حمایت‌هایی که از این بخش می‌شود و می‌توان از واردات کالا یا خدمات خارجی جلوگیری کرد و در عمل کشور را به سمت عدم نیاز به فناوری خارجی سوق داد.


نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس درباره تاثیر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای مقابله یا تحریم‌های اقتصادی گفت: یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌ها، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است تا کالاهایی که واردات آنها به کشور تحریم است، توسط شرکت های دانش بنیان ساخته و تولید شوند.


میرتاج الدینی ادامه داد: کشورهای مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران، از واردات صنایع هایتک(پیشرفته) به کشور جلوگیری می کنند و تنها راه مقابله با آنها حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است که خوشبختانه دانش و فناوری آن در کشور موجود است و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند صنایع هایتک خارجی را بعد از شناسایی با استفاده از مهندسی معکوس تولید کنند.


نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ذکر نمونه‌ای در بومی سازی فناوری های نو در کشور گفت: ساخت تراشه کارت ملی یکی از مواردی است که در کشور بومی سازی و تولید شد. در ساخت قطعات ظریف خودرو هم می‌توان با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان به کمک صنعت خودروسازی کشور آمد تا مشکلات گذشته در این بخش کاهش یابد.


رییس فراکسیون راهبردی مجلس درباره تاثیر توجه به اشتغال زایی برای ریشه کن کردن فقر در کشور عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب به خوبی می‌دانند که ظرفیت اشتغال زایی در شرکت های دانش بنیان بسیار بالا است. حتی برخی از کارشناسان فرصت‌های شغلی در شرکت  های دانش بنیان را تا ۳ میلیون شغل تخمین زده اند و از این ظرفیت برای اشتغال زایی نیروهایی متخصص و تحصیل کرده جامعه به خوبی می توان بهره برد.


وی با اشاره به بازدیدها و سرکشی هایی که رییس جمهور در سال ۱۴۰۰ از کارخانه های تولیدی داشتند، یادآور شد: یکی از کارهای خوب دولت در سال ۱۴۰۰ بازدید از کارخانجات تولیدی و حتی پیگیری رفع  علل بسته شدن برخی از این کارخانه ها بود که سبب احیا شدن آنها و زنده شدن چرخه تولید این کارخانه ها در استان‌های مختلف شد.


میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: در حقیقت این رویکرد توجه به اشتغال‌زایی است که دولت از ظرفیت تعطیل شده تولید به بهترین شکلی استفاده کرد و این موضوع بسیار ارزنده و مورد توجه است و امیدواریم دولت پرچم حمایت از شرکت های دانش بنیان را در دست گرفته و به بهترین شکلی نسبت به تحقق شعار سال اقدام کند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40