دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سرنوشت اوکراین درس عبرت برای کشورهایی است که به آمریکا دل خوش

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بی اعتنایی آمریکا به اوکراین را درس بزرگی برای کشورهایی دانست که به وعده های آمریکا دل خوش کرده‌اند و گفت: سیاست‌های اوکراین همسو با آمریکا و حتی دولت فعلی هم دست نشانده آنهاست که اکنون خلف وعده می‌کند.


به گزارش ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان، اظهار داشت: آمریکا با حیله و دسیسه تسلیحات نظامی و هسته‌ای اوکراین را گرفت و به آنها وعده حمایت داد اما مردم اوکراین قربانی ساده لوحی حکمرانانشان و این وعده های پوچ شدند.


وی با بیان اینکه آمریکا برخی تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرده است، افزود: این تحریم‌ها کارساز نیست و عربستان و کشورهایی که وابسته به آمریکا هستند باید بدانند که نباید به وعده های دروغ آمریکا امیدوار باشند. 


امام جمعه همدان تاکید کرد: کشورها برای دفاع از خود باید متکی به توانمندی داخلی باشند و رهبر معظم انقلاب به خوبی به این مصلحت و حکمت واقف بودند که مذاکره اروپایی ها در مورد مسائل موشکی را نپذیرفتند و مردم باید به این دوراندیشی آگاه باشند.


وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، گفت: جمهوری اسلامی مخالف جنگ و کشتار مردم بی دفاع است اما باید دید مافیای بحران ساز کیست و ریشه این مشکلات کجاست؟


آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: ناتو و آمریکا در منطقه خاورمیانه احساس خطر کرده و از شکل گرفتن قدرت‌های نوظهور مانند چین، روسیه و ایران احساس نگرانی می کنند و اجازه نمی دهند قدرتهایی هم عرض قدرت آمریکا شکل بگیرد. 


خطیب جمعه همدان گفت: توسعه جغرافیایی و نزدیک شدن به مرزهای روسیه و ایران از اهداف شوم آنهاست تا نگذارند روسیه پس از فروپاشی شوروی سابق به اقتدار سابقش بازگردد. 


 اجرای طرح صیانت نیازمند اقناع سازی افکار عمومی است


امام جمعه همدان در بخش دیگری از خطبه ها به طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این طرح برای مدیریت فضای مجازی لازم و ضروری است اما افکار عمومی و جامعه را باید با این طرح همگام و همراه کرد. 


نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه مردم از این طرح اطلاعات کمی دارند، از نمایندگان مجلس خواست برای اقناع مردم تلاش کرده و اطلاعات لازم را در اختیار اقشار مختلف قرار دهند تا به مزایای این طرح واقف شوند. 


آیت الله شعبانی موثقی، طرح صیانت از فضای مجازی را تاثیرگذار در زندگی مردم دانست و افزود: بسیاری از کسانی که مقاومت کرده و بر علیه این طرح صحبت می‌کنند از چند و چون آن  بی خبر هستند که در مورد کمیت و کیفیت آن باید گفتمان‌هایی انجام شود. 


او خاطرنشان کرد: برخی هم انتقاداتی دارند که در یک فضای علمی و کارشناسی فارغ از سیاست زدگی باید حرفشان را شنید و اگر اشتباهی وجود دارد، برطرف کرد.