دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سردار حزنی مردم داری و مردم یاری در اولویت سپاه است

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه در کنار ماموریت اصلی‌اش که حفظ امنیت پایدار و دفاع از نظام جمهوری اسلامی بوده، محرومیت‌زدایی، مردم‌داری و مردم‌یاری را هم اولویت خود قرار داده است.


سردار سید ضیاءالدین حزنی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۹ روستای خراسان جنوبی با عنوان “طرح سراسری بسیج آبرسانی” که همزمان با سراسر کشور در روستای شیخ علی شهرستان قاینات برگزار شد، افزود: در دنیا سراغ نداریم که نیرویی مسلح یک دست اسلحه و یک دست بیل و کلنگ بگیرد و این فقط در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و ما از این کارها خسته نمی‌شویم.


وی گفت: اقدامات خیلی خوبی در همین خراسان جنوبی انجام شده و در یک سال آینده هم اقدامات خوبی در بخش آب، راه روستایی، اشتغال و کمک‌های اجتماعی از جمله تامین جهیزیه در دستور کار قرار دارد.


معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه افزود: در زمینه محرومیت‌زدایی برنامه‌های خوبی توسط نیروی زمینی و مجموعه سپاه در خراسان جنوبی دنبال می‌شود و همه چیز در نظام جمهوری اسلامی ایران برای خدمتگزاری به مردم فراهم است.


وی اظهار داشت: هر کسی پشت میزی در این نظام نشسته باید خودش را آماده برای خدمتگزاری و نوکری مردم کند و هیچ عذری باقی نمانده است.


سردار حزنی گفت: آنچه خیلی اهمیت دارد با هم کار کردن است که باعث موفقیت در کارهای ما و حل مشکلات مردم می‌شود و این مشارکت و همدلی دستگاه‌های اجرایی باعث اجرای موفق طرح‌ها می‌شود.


وی افزود: آمادگی داریم که در همه بخش‌های سپاه پاسداران در کنار مردم باشیم و طرح‌های مورد نیاز را انجام دهیم، وقتی اجرای طرح‌ها با مشارکت چند نهاد انجام می‌شود، مردم هم خوشحال و راضی می‌شوند.


معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مجموعه سپاه و بسیج از ابتدا در کنار مردم بوده‌اند و از مردم بودن و برای مردم بودن مایه افتخار آنهاست لذا در همه حوادث از جمله سیل و زلزله در کنار مردم عزیز ایران بودیم و در این حوادث مجموعه سپاه جزو اولین نهادهایی بوده که در منطقه حاضر شده و آخرین نهاد هم بوده که از منطقه خارج شده است.


وی افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مجموعه سپاه اخیرا تاسیس شده و هم اینکه یک قرارگاه پیشرفت و آبادانی در نیروی زمینی سپاه است و انجام اقدامات محرومیت‌زدایی و عمرانی به همه ارگان‌های سپاه ابلاغ شده است.


سردار حزنی گفت: بسیج سازندگی نیز در سراسر کشور فعال بوده و قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی هماهنگ کننده این مجموعه‌ها است، ما قرارگاه‌هایی در زمینه آب، راه روستایی و مسکن را راه‌اندازی کرده‌ایم تا مردم در آسایش باشند و عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شود.


نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: امام راحل دغدغه این را داشت و در کنار حفظ اصل نظام و ولایت فقیه با تشکیل سپاه، مردم را به عنوان یک امانت به این مجموعه سپرد.


سلمان اسحاقی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک مکتب یاد کرد و گفت: سپاه یک مکتب است و صرفا یک نهاد، ارگان یا نیرو نیست، این مجموعه ارزشی نیرو تربیت می‌کند و بسیاری از دولت‌ها عوض می‌شوند اما سپاه ماموریت دارد که انقلاب و مردم را حفظ کند.


وی افزود: سپاه پاسداران بدون حاشیه در تمامی حوادث از جمله سیل و زلزله وارد می‌شود و با اقدامات این مجموعه وقتی دولت‌ها عوض یا دچار بحران مالی می‌شوند، خدشه‌ای به اعتماد مردم وارد نمی‌شود.


نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علیرغم بدهی‌هایی که دولت‌ها به بسیج سازندگی داشتند، سپاه با همه وجود و بدون توجه به قراردادها و آمار و ارقام همچنان به دنبال خدمت صادقانه به مردم است و به فکر امانتی است که امام راحل به این نهاد ارزشی سپرده است.


وی گفت: اگرچه دشمن به لحاظ فیزیکی سردار سلیمانی را از ما گرفت اما بداند که در تمامی عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاست، سلیمانی‌های زیادی داریم و نمی‌تواند سپاه را از مردم بگیرد، دشمنان بدانند که هر فتنه‌ای انجام دهند، مردم سپاه را امانت امام و شهدا می‌دانند و سردار سلیمانی عزیز همچنان در دل مردم ایران اسلامی زنده است.


عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۹ روستای خراسان جنوبی با عنوان “طرح سراسری بسیج آبرسانی” امروز با حضور مشاور فرمانده کل سپاه و دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان همزمان با سراسر کشور در روستای شیخ علی شهرستان قاینات برگزار شد.


مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در این آیین گفت: طرح بسیج آبرسانی با اعتبار بیش از ۲۵۶ میلیارد تومان در قالب احداث ۲۶ مجتمع آبرسانی اجرا می‌شود و جمعیت ساکن در ۴۹ روستای استان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.


مهدی هنری افزود: عملیات اجرایی آبرسانی به این تعداد روستا با مشارکت شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.