دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

زمینه های همکاری ایران و الجزایر در بخش انرژی بررسی شد


P>به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الشروق» الجزایر در این دیدار که امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست فوق العاده مجمع کشورهای صادرکننده گاز در دوحه انجام شد، دو طرف با استقبال از توسعه همکاری‌های دو کشور، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و چشم‌انداز همکاری دوجانبه در حوزه انرژی و معادن را مورد بررسی قرار دادند.  


در این دیدار وزیر انرژی الجزایر با تشریح سیاست‌های جدید کشورش در زمینه انرژی و همچنین چارچوب جدید سازمانی که بر مراکز تولید سوخت حاکم است به ارائه تسهیلات و مزایا برای سرمایه گذاران در این بخش اشاره کرد و گفت: الجزایر فرصت‌های خوبی را در تولیدات پایین دست و در دریا برای علاقه مندان به سرمایه‌گذاری قرار داده است.  


طرفین همچنین بر تلاش‌های مشترک در چارچوب مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) و همچنین در چارچوب اعلامیه همکاری بین اوپک و خارج از آن تاکید کردند.  


ششمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز دیروز (یکشنبه) در دوحه پایتخت قطر آغاز شد و آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» امروز (دوشنبه) دوم اسفند با دعوت رسمی «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به منظور حضور در این اجلاس در سفری دو روزه وارد دوحه شد.  


وزرای امور خارجه، نفت، میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس دفتر رئیس‌جمهور، آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.