دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

روند ورود پناهجویان اوکراینی به کشورهای همسایه کاهشی است

تهران-ایرنا- گارد مرکزی کشورهای همسایه اوکراین از کاهشی بودن روند ورود پناهجویان اوکراینی به این کشورها خبر دادند.


به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سیل ورود پناهجویان اوکراینی به کشورهای اروپای شرقی همچنان ادامه دارد و مقامات و سازمان های غیردولتی و داوطلبان در این کشورها، در تلاش برای یافتن سرپناه برای آنها هستند.


گارد مرزی لهستان اعلام کرد: ۷۶ هزار و ۲۰۰ پناهجوی اوکراینی روز جمعه وارد این کشور شده اند که ۱۲ درصد کاهش را نسبت به روز قبل نشان می دهد.


پلیس اسلواکی هم از ورود ۹ هزار و ۵۸۱ پناهجو خبر داد که کاهش مشابهی را در روند ورود پناهجویان اوکراینی نشان می دهد.


روند ورود پناهجویان به رومانی نیز ۲۲ درصد کاهش را نشان می دهد و به ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رسیده است.


ورود پناهجویان اوکراینی به چالشی برای شهرهای بزرگ شرق اروپا تبدیل شده و جمهوری چک از اعضای اتحادیه اروپا خواسته تا خانه های پیش ساخته برای ۵۰ هزار پناهنده در اختیار این کشور قرار دهند.


به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.


همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40