دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

روسیه برای نخستین بار از موشک کینژال علیه اوکراین استفاده کرد

تهران- ایرنا- روسیه برای نخستین بار از موشک راهبردی مافوق صوت کینژال (Kinzhal) در جنگ علیه اوکراین استفاده کرد و یک انبار مهمات را در غرب این کشور مورد هدف قرار داد.


به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه خبری «بلومبرگ» با انتشار این خبر نوشت: روسیه اعلام کرد که  روز جمعه (روز گذشته ) برای نخستین بار از موشک مافوق صوت “کینژال” برای هدف قرار دادن یک انبار مهمات بزرگ در اعماق زمین واقع در غرب اوکراین استفاده کرده است.


بلومبرگ در ادامه این خبر نوشت: «ایگور کناشنکوف» (Igor Konashenkov) سخنگوی وزارت دفاع روسیه در جریان کنفرانس خبری روزانه گفت که این حمله هوایی در منطقه « ایوانو فرانکیفسک » (Ivano-Frankivsk) در نزدیکی روستای «دلیاتین»  (Delyatyn) واقع در غرب اوکراین صورت گرفت و در نتیجه آن یک انبار مهمات هوایی را نابود ساخت.


بلومبرگ افزود: تاکنون مقامات اوکراینی به این خبر واکنشی نشان نداده اند.


این رسانه آمریکایی مستقر در نیویورک در ادامه این خبر نوشت: روسیه تا پیش از این اهدافی را در غرب اوکراین با موشک های دورد برد خود از جمله اهدافی در نزدیکی با مرز لهستان را هدف قرار داده بود، اما سامانه موشکی «هوا به زمین» کینژال یکی از تسلیحات فوق پیشرفته راهبردی روسیه به شمار می رود که ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۸ از وجود  چنین سلاحی  پرده برداشت.


موشک کینژال که قابلیت حمل کلاهک هسته ای نیز دارد، بسته به نوع جنگنده ای که از آن شلیک شود بمب افکن توپولوف، جنگنده میگ و یا سوخو، بردی بین دو تا سه هزار کیلومتر با حداکثر سرعتی برابر با ۱۴هزار و ۷۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد و خطای این موشک برای زدن هدف تنها «یک متر» است.


روسیه برای نخستین بار از موشک کینژال علیه اوکراین استفاده کرد


روسیه پنجم اسفندماه و بدنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک و با انتقادی که ولادیمیر  پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش از آن از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد.


کی یف قبل از شروع جنگ خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو بود، اما اکنون ولودیمیرزلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از موضع خود مبنی بر پیوستن به ناتو عقب نشسته و به صراحت اعلام کرد که کشورش به این پیمان که یک ابزار نظامی برای واشنگتن قلمداد می شود، نخواهد پیوست.


جنگ اوکراین هم اکنون وارد بیست و چهارمین روز خود شده است.


**۱۳۰۲**



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40