دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رئیسی صیانت از ذهن جوانان در گرو احیای اندیشه های شهید مطهری



حضور آیت‌الله رئیسی‌ در کنار پیکر نادر طالب‌زاده


تهران – ایرنا – رئیس جمهور ضمن حضور در کنار پیکر مرحوم نادر طالب‌زاده، با چهار شهید گمنام دوران…


  • پیگیری سفرهای استانی/ شتاب در تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری

    تهران – ایرنا – رئیس‌ جمهور گفت: راه صیانت از فکر و ذهن جوانان، احیای اندیشه و آموزه‌های شهید مطهری و سایر بزرگان است چرا که تفکر آنها می‌تواند به استحکام اعتقادات نسل جوان کمک کند.


    به گزارش حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت استاد شهید مطهری، این شهید گرانقدر را فقیه، فیلسوف، عارف و سیاستمدار انقلابی خواند و گفت: تفکر استاد مطهری مبنای انقلاب اسلامی است و امروز نیز می‌توان از ظرفیت کلام، اندیشه و آموزه‌های او در راستای بسط و تبیین معارف انقلاب اسلامی استفاده کرد.


    رئیس‌ جمهور یکی از ویژگی‌های مهم شهید مطهری را پاسخ به شبهات و باز کردن گره‌های ذهنی دانست و گفت: شهید مطهری عالِم به زمان خودش و مسائل جامعه بود. برخی از حل گره‌های ذهنی جامعه فراری هستند اما شهید مطهری مسلط به مبانی، تاریخ، فلسفه و فنون مختلف بود و با زمان‌شناسی و شناخت جامعه سعی در باز کردن گره‌های ذهنی جوانان و جامعه داشت.


    رئیسی افزود: یکی از گره‌های ذهنی که امروز نیز دشمن نسبت با آن ایجاد چالش و شبهه می‌کند، مساله زن و خانواده است که شهید مطهری در این زمینه نیز اقدام به ارائه راهکار کرده است.


    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مبانی تفکر شهید مطهری معطوف به زمان نیست و همیشه زنده است، خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری تفکرات شهید مطهری این است که جامعه و نیازهای آن را شناخت و متناسب با آن نسخه‌های فکری، فرهنگی و عقیدتی ارائه کرد.


    رئیسی با بیان اینکه تفکر شهید مطهری میرایی ندارد و حیات در آن جاری و ساری است، تصریح کرد: با مطالعه آثار استاد مطهری احساس می‌شود اصلا ایشان شهید نشده و زنده است؛ زیرا تفکر و میراث او زنده است. زنده بودن مطهری به زنده بودن جسم او نیست بلکه زنده بودن او حاصل میراث و تفکر این استاد برجسته است.


    رئیس‌ جمهور ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مطهری به دست‌اندرکاران آن توصیه کرد: باید آثار شهید مطهری جمع‌آوری و از سوی دانشگاهیان، حوزویان و فرهیختگان به آن پرداخته شود. صدا و سیما، وزارت ارشاد و آموزش و پرورش وظیفه دارند بیش از پیش نسبت به تبیین و شناساندن آثار و تفکرات شهید مطهری به جامعه خصوصا نسل جوان اهتمام ورزند.


    رئیسی همچنین به ضرورت ترجمه کتاب‌های استاد مطهری به زبان‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: باید تلاش شود آثار استاد مطهری جلوه بیشتری در حیات فکری جوامع داشته باشد.


    رئیس جمهور احیای اندیشه و آموزه‌های شهید مطهری را یکی از بهترین راهکارهای صیانت از نسل جوان دانست و اظهارداشت: در شرایطی با گسترش ابزارهای رسانه‌ای و فضای مجازی، جامعه در معرض انبوه پیام‌ها و اندیشه‌های مختلف است، راه صیانت از فکر و ذهن جوانان، احیای اندیشه و آموزه‌های شهید مطهری و سایر بزرگان است. چرا که تفکر آنها می‌تواند به استحکام اعتقادات نسل جوان کمک کند و با توجه به جذابیت ذاتی که در بیان و اندیشه آن بزرگوار بود، می‌تواند موج‌آفرین باشد و نسل جوان را جذب کند.


    رئیسی آثار شهید مطهری را یک راهنمای کامل در حوزه اندیشه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: استاد مطهری معلم بزرگ انقلاب است و اندیشه‌های ایشان می‌تواند در رفع همه شبهات و تردیدهایی که ممکن است در ذهن جامعه نسبت به مبانی انقلاب ایجاد شود، موثر باشد. امروز جامعه بیش از همیشه تشنه و نیازمند پرداختن به اندیشه‌های آن استاد فرزانه و معلم شهید است.



    آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40