دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

خوراکی‌های خوشمزه ویژه ماه رمضان

خوراکی‌های خوشمزه ویژه ماه رمضان

یکی از هدف‌های روزه‌داری کمک به سلامت بدن است. اما برای همه روزه‌داران مهم است که بعد از چند ساعت روزه‌داری تغذیه‌ای سالم در زمان افطار داشته باشند و هنگام سحر هم غذایی میل کنند که باعث شود در طول روز احساس گرسنگی و تشنگی کمتری داشته باشند.

غذاهای مفید در ماه رمضان


انگشت‌پیچ یکی از خوراکی‌های سنتی استان همدان است که طعمی شیرین و ارزش غذایی بالایی دارد. درست است که انگشت‌پیچ به‌عنوان سوغات همدان در همه روزهای سال قابل تهیه است اما در روزهای رمضان زینت‌بخش سفره‌های افطار است و طعم آن کام روزه‌داران را شیرین می‌کند.

انگشت پیچ


در استان مرکزی در سفره افطار نان شیرین و گرمی به نام فطیر دیده می‌شود که آن را همراه با خرما و شیر می‌خورند. این نان، که در تنور پخته می‌شود، به‌عنوان یکی از سوغاتی‌های خوشمزه استان مرکزی هم شناخته می‌شود.

فطیر اراک


استان کردستان هم در ماه رمضان رسوم خاص خود را دارد. کردها در روز ۲۷ ماه رمضان نانی به اسم کولیره می‌پزند و بین همسایه‌ها پخش می‌کنند. البته در گذشته وقتی این نان را می‌پختند همراه با خرما به مسجد می‌بردند و برای ثواب بین نمازگزاران پخش می‌کردند.

کولیره

عکس از گوگل

گل پالوده یا فالوده گل یکی از غذاهای استان گیلان است که روزهای ماه رمضان در سفره بیشتر گیلانی‌ها دیده می‌شود. این غذا، که با استفاده از آرد برنج تهیه می‌شود و به فرنی شباهت دارد، غذایی رقیق و سبک است که بعد از چند ساعت روزه‌داری برای بدن بسیار مناسب و مفید است.

گل پالوده