دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

خطر استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی

تهران-ایرنا- استفاده افراطی و کنترل نشده از شبکه‌های اجتماعی از مهم‌ترین عوامل کاهش میزان گفت‌وگو میان اعضای خانواده و در نهایت شکاف عاطفی در خانواده‌ها است.


به گزارش فارس؛ امروزه ورود فناوری‌های جدید به خانه‌ها و استفاده کنترل نشده از شبکه‌های اجتماعی از مهم‌ترین عوامل کاهش میزان گفت‌وگو میان اعضای خانواده و در نهایت شکاف عاطفی در خانواده‌ها محسوب می‌شود. تشویق مردم به ماندن در خانه در دوران کرونا هم باعث افزایش تمایل آن‌ها به ارتباطات مجازی شده است. جدیدترین پژوهش‌ها نشان می‌دهد میانگین گفت‌وگو در خانواده‌های ایرانی به کمتر از 15دقیقه رسیده است.
برای مراقبت از کانون خانواده و جلوگیری از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی در روابط درون خانواده چه باید کرد؟ مهم‌ترین نکته این است که فرصت‌های خوب برای گفت‌وگو در خانه را پیدا کنید و با اهمیت دادن به صحبت‌های طرف مقابل، نیازهای عاطفی او را تقویت کنید. حتماً بخشی از گفت‌وگوی خود را به موضوع شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهید و قوانینی برای مدیریت زمان استفاده از آن وضع کنید. از فرصت بازی و تفریحات سالم در خانه برای تعامل بیشتر و برقراری گفت‌وگوهای صمیمانه و چهره به چهره استفاده کنید. درباره اخبار روز و منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی باهم بحث و تبادل‌نظر داشته باشید و از تجربه و مهارت یکدیگر برای استفاده بهتر از شبکه‌های اجتماعی بهره گیرید.
در ادامه ویدئوی زیر را ببینید: