دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

حمله خرس قهوه ای به قرق بان افتخاری در کوه های آزاد کهگیلویه

یاسوج- ایرنا- سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک قلاده خرس قهوه ای با حمله به یک قرق بان افتخاری در۴۲ کیلومتری از مرز مناطق حفاظت شده واقع در  تنگ ارگن شهرستان کهگیلویه از ناحیه دست وی را مصدوم کرد .


به گزارش خبرنگار ایرنا، اسلام جاودان خرد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: عصر روز گذشته یک قلاده خرس در تنگ ارگن شهرستان کهگیلویه با حمله به یک جوان طبیعت دوست به وی از ناحیه هر دو دست آسیب رساند.


وی افزود: «سعید انصاریان» طبیعت دوست اهل شهرستان کهگیلویه، با کمک مردم آن شهرستان بخشی از مناطق آزاد تنگ ارگن بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه را با کمک سه جوان دیگر بصورت خودجوش حفاظت و قرق بانی می کرد.


جاودان خرد تصریح کرد : عصر روز گذشته که یکی از آن سه جوان در قرق خودجوش مشغول گشت زنی و کنترل بود، مورد حمله یک قلاده خرس قهوه ای قرار می گیرد .


سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد : براثر این حمله جوان طبیعت دوست از ناحیه هر دو دست دچار آسیب شده و برای مداوا  به درمانگاه قلعه ریسی اعزام و سپس به بیمارستان امام خمینی دهدشت منتقل شد.


جاودان خرد با اشاره به اینکه گزاش ها حاکی از آن است که احتمالا خرس  نیز دچار آسیب شده، افزود :برای صحت و سقم گزارش هم اکنون تیمی از محیط زیست و دامپزشکی شهرستان کهگیلویه  در حال اعزام به مکان و محل حادثه هستند.


وی گفت : محل وقوع حادثه تا مرز منطقه حفاظت شده  نزدیک به ۴۲ کیلومتر فاصله وجود دارد .


استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است. 


 هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد. 
کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40