دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

حدادعادل وجود احزاب و گروه های سیاسی برای انقلاب ضروری است

تهران-ایرنا- رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی درباره ضرورت وجود احزاب و گروه‌های سیاسی گفت: از جمله کمک‌هایی که ما می‌توانیم به انقلاب اسلامی بکنیم این است که با ایجاد تشکل‌هایی سعی کنیم خود و دیگران را برای خدمت بیشتر به انقلاب آماده کنیم.


به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری ایرنا،‌ غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی طی سخنانی که بصورت ویدئو کنفرانسی در هشتمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ارائه شد، گفت: توجه همه اعضای جمعیت را در تهران و استانها به رهنمود مقام معظم رهبری در باب جهاد تبیین، جلب می‌کنم و مطمئناً رهبری یک خطری احساس کردند که ما را به جهاد تبیین دعوت کردند. جهاد تبیین یعنی مقابله با تحریف دشمن که ضلع دیگر تحریم است.


وی تاکید کرد: دشمن همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هم با تحریم به مقابله با انقلاب برخاسته و هم با تحریف. جهاد تبیین می‌تواند دافع تحریف‌ها باشد. اعضای یک تشکل که تربیت سیاسی، آگاهی و تعهد دارند؛ صرف وقت می‌کنند، باید نفع این آگاهی شان به دیگران برسد یعنی باید همت بکنند به جهاد تبیین.


رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی درباره احیای تمدن اسلامی گفت: انقلاب اسلامی یک دستاورد بزرگی است که به لطف خداوند در 43 سال گذشته نصیب ملت ایران شده است. این انقلاب با رهبری امام بزرگوار به پیروزی رسیده و بعد با رهبری مقام معظم رهبری تداوم پیدا کرده است. انقلاب، امروز به عنوان یک واقعیت انکار ناپذیر و اثرگذار در سطح منطقه در جهان اسلام و در کل جهان درآمده است که نوید احیای تمدن اسلامی را می‌دهد.


حداد عادل یادآور شد: این انقلاب به همان اندازه که مهم و تاثیرگذار است، دشمن هم دارد. وظیفه همه ما این است که با شناختن انواع آسیب‌هایی که ممکن هست از داخل کشور و خارج از کشور متوجه انقلاب باشد، از آن نگاهبانی کنیم.


وی درباره ضرورت وجود احزاب و گروه های سیاسی گفت: از جمله کمک‌هایی که ما می‌توانیم به انقلاب اسلامی بکنیم این است که با ایجاد تشکل‌هایی سعی کنیم خود و دیگران را برای خدمت بیشتر به انقلاب آماده کنیم. افزایش آگاهی‌های سیاسی، افزایش بصیرت سیاسی و هم افزایی نیروها از نتایج این تشکل هاست و انقلابی که بر پایه آرای مردم و مردمسالاری دینی بنا شده باشد، هرگز از تشکل‌های سیاسی بی‌نیاز نیست.


رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در مورد تعدد تشکل ها اظهار داشت: تعدد تشکل‌ها امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است، چون اولا سلیقه و درک و فهم افراد از مسائل یکسان نیست، بعضی‌ها به دلایل گوناگون تکیه بر یک جنبه دارند، بعضی تکیه بر جنبه دیگر، علاوه بر این یک واقعیت‌هایی هست که به خاستگاه جمعیت‌ها بر می‌گردد و این واقعیت‌ها باعث می‌شود که عده خاصی بهتر بتوانند با هم کار کنند.


وی افزود: پس به طور طبیعی ممکن است و چاره ای هم نیست که احزاب و تشکل‌های متعدد شکل بگیرد؛ فقط باید با توکل به خدا و توسل به خدا، طلب اخلاص کرد که این تعدد تشکل‌ها، سبب تفرقه و اختلاف نشود، و ما را رو در روی هم قرار ندهد.


حداد عادل تاکید کرد: آنچه مهم هست این است که ما باید بدانیم این تشکل‌ها می‌توانند در صورتی که خوب مدیریت بشوند، در خدمت انقلاب باشند و اگر خدایی نکرده غفلت بکنیم این تشکل‌ها و تکثر اسم‌ها و جمعیت‌ها و حزب‌ها خودش می‌تواند یکی از آفت‌هایی بشود که انقلاب را تضعیف بکند.


وی در آسیب شناسی تشکل ها اظهار داشت:  اگر نیت ما از ایجاد یک تشکل سیاسی این باشد که افرادی را برای خدمت بیشتر به انقلاب آماده بکنیم، این مثبت است. اما اگر خدایی نکرده این تشکل باعث نوعی تعصب بشود و در ما آگاهانه یا ناآگاهانه این فکر را ایجاد بکند که هر کسی که به تشکل ما تعلق دارد لزوما بهتر از کسی است که به تشکل ما تعلق ندارد و یک نوع خوش بینی زاید الوصفی نسبت به دوستان و اطرافیان خودمان پیدا کنیم و یک بدبینی بی دلیلی نسبت به دیگران، در آن صورت، این آفت می‌شود.


رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: اگر وقتی می‌خواهیم کسی را برای یک مسئولیتی انتخاب بکنیم، ته دل مان یک نوع اصرار باشد، علاقه ای باشد که اگر او از تشکل ما باشد، برای ما بهتر هست، قوت پیدا می‌کنیم، نفوذمان بیشتر می‌شود، اینها آفت انقلاب می‌شود. بنابراین باید هدف مان از این تشکل‌ها، این باشد که اینها هر کدام سرمایه‌هایی بیاندوزند و همه این سرمایه‌ها را به حساب انقلاب بریزند. نه این که یک سرمایه ای به فکر حذف سرمایه‌های دیگران باشد. رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره لزوم وحدت تشکل های انقلابی گفت: نکته ای که بسیار مهم هست اینکه ما باید بدانیم همه تشکل‌های ولایی، همه تشکل‌هایی که در خط امام و رهبری هستند و همه تشکل‌های انقلابی اگر با هم متعهد شوند ممکن هست به پیروزی برسند، اما اگر هر تشکلی فکر خود کند که من به تنهایی می‌توانم به پیروزی برسم و این مدال افتخار را از آن خود بکنم، قطعا بدانید هم خودش شکست می‌خورد و هم باعث شکست دیگران می‌شود.


حداد عادل یادآور شد: ما در شورای ائتلاف سعی کرده ایم که پیروزی به نام هیچ کس نباشد، جز به نام انقلاب. یکی از اضلاع پایداری کار شورای ائتلاف بوده و ان شاءا.. از این پس هم خواهد بود.


 وی خطاب به جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: همانطور که تاکنون افراد ایثارگر این جمعیت با اخلاص، در این ائتلاف و در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور داشتند از این به بعد هم در همه صحنه ها حضور داشته باشند


حداد عادل در پایان اظهار داشت: به حضور همه خواهران و برادران عزیزی که در همایش جمعیت ایثارگران شرکت دارند، سلام عرض می‌کنم و سپاسگذاری می‌کنم از این که فرصتی برای عرض سلام و ارادت و تقدیم سخن مختصری به این جانب نیز داده شده است.