دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

جنجال بر سر فناوری شناسایی چهره

تهران-ایرنا _دو ایالت پرجمعیت استرالیا برای اجرای قرنطینه کووید۱۹ از نرم افزار شناسایی چهره یک شرکت ناشناخته استفاده می کنند که همین امر به جنجال هایی به دنبال داشته است


به گزارش مهر به نقل از یورو نیوز، دو ایالت پر جمعیت استرالیا مشغول آزمایش استفاده از نرم افزار شناسایی چهره هستند که به پلیس کمک می‌کند طی قرنطیه کووید ۱۹ حضور افراد در خانه را کنترل کنند. این در حالی است که گسترش آزمایش‌های استفاده از این فناوری به ایجاد جنجال‌هایی در استرالیا منجر شده است.


یک شرکت ناشناخته فناوری به نام جنویس (Genvis) در وب سایت خود اعلام کرد نرم افزارش در ایالت‌های نیوساوث ولز و ویکتوریا به طور آزمایشی به کار گرفته شده‌اند. در این دو ایالت حدود ۲۵ میلیون نفر از جمعیت کل استرالیا زندگی می‌کنند.


طبق اطلاعات موجود در وب سایت جنویس، برنامه‌های آزمایشی به طور داوطلبانه اجرا می‌شوند.


این استارت آپ در سال ۲۰۲۰ میلادی فناوری شناسایی چهره خود را با همکاری پلیس ایالت استرالیایی غربی توسعه داد تا به اجرای محدودیت‌های رفت و آمدی مربوط به همه گیری کووید ۱۹ کمک کند.


ایالت استرالیای جنوبی نیز آزمایش یک فناوری شناسایی چهره را ماه گذشته آغاز کرد. در پی این امر بسیاری از حامیان حریم خصوصی در سراسر جهان نسبت به گسترش نظارت‌ها هشدار دادند.