دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تولید آدامسی که قدرت انتقال کرونا را کاهش می دهد

محققان دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا با استفاده از نوعی پروتئین گیاهی توانستند آدامسی تولید کنند که مانند یک تله برای ویروس SARS-CoV-۲ عمل می‌کند و با کاهش بار ویروسی در بزاق، موجب کاهش میزان انتقال آن می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری ساینس، محققان با تجزیه و تحلیل یک پروتئین گیاهی موسوم به angiotensin-converting enzyme ۲ (ACE۲) دریافتند این پروتئین قابلیت اتصال به پروتئین خوشه‌ای ویروس کووید ۱۹ را در سلول‌های انسان دارد.


همچنین در تحقیقات دیگر مشخص شد با تزریق این پروتئین به افراد مبتلا به عوارض شدید کرونا می‌توان بار ویروسی بدن آنها را کاهش داد.


محققان این پروتئین را با ماده دیگری ترکیب کردند که قابلیت عبور پروتئین از سدهای مخاطی را فراهم کرده و اتصال آن به ویروس را تسهیل می‌کند، سپس آن را با ماده دیگری که به شکل یک آدامس گیاهی به منظور پاکسازی پلاک‌های دندان ساخته شده بود، ترکیب کردند و توانستند آدامسی را بسازند که ویروس کووید ۱۹ را به دام می‌اندازد و بار آن را در بزاق بیماران کاهش می‌دهد.



تولید آدامسی که میزان انتقال کرونا را کاهش می‌دهد



در آزمایشات اولیه که با استفاده از نمونه بزاق افراد مبتلا به کرونا انجام شد، محققان توانستند آر ان ای (اسید ریبونوکلئیک) ویروسی موجود در نمونه‌ها را به میزان بسیار زیادی کاهش دهند.


اکنون محققان در تلاش هستند تا مجوزهای لازم برای آزمایشات انسانی این فناوری را دریافت کنند.


گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Molecular Therapy منتشر شده است.