دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تلاش دولت ایجاد اقتصاد رقابتی با بازیگران واقعی در صنعت خودروسازی

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تلاش آیت‌الله رییسی این است مدیریت بهینه را به شکل کلان در حوزه اقتصاد صنعتی فراهم کند تا بتواند مسوولیت را به عهده بازیگران واقعی این حوزه بگذارد.


ساسان شاه ویسی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا درباره اینکه دولت به خودروسازان چک سفید امضا نداده است، گفت: وضعیت خودرو نیازمند یک تحلیل جامع است. بارها هم درباره اسناد راهبردی و صنعت خودرو به عنوان یک کالای استراتژی و راهبردی صحبت های مفصلی شده است.


این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه با بیان این که  در اقتصاد ما شاخص‌های ریسک در بازده صنعت خودرو وجود دارد گفت: بخش بزرگی از اقتصاد صنعتی ما در حوزه خودرو و در کنار آن حوزه دانش بنیان است بنابراین آیت الله رییسی به عنوان رییس جمهور دولت سیزدهم اصرار دارد که آنها را مورد تحول قرار دهد.


شاه ویسی با بیان این که رفع بی ثباتی اقتصاد از دغدغه‌های آیت‌الله رییسی است، تاکید کرد: اگر مساله معیشت، بازار بورس و دیپلماسی اقتصادی با اولویت همسایگان مورد توجه است قطعا باید ثبات مناسبی در اقتصاد بوجود بیاید که صنعت خودروسازی هم بخش مهمی از ارکان اقتصاد است.


وی با اشاره به فرصت های اقتصاد کشور  به ویژه در صنعت خودروسازی  گفت: باید در کنار فرصت هایی که برای رشد اقتصاد و صنعت خودروسازی داریم  بتوانیم از ظرفیت بزرگ قطعه سازی به ویژه برای رونق اقتصادی و اشتغال جوانان استفاده کنیم.


این کارشناس مسائل اقتصادی  با بیان این که صنعت خودروسازی یکی از ابرپیشران های اقتصاد کشور است گفت: تلاش آیت‌الله رییسی این است مدیریت بهینه را به شکل کلان در حوزه اقتصاد صنعتی فراهم کند تا بتواند مسوولیت را به عهده بازیگران واقعی این حوزه بگذارد.


شاه ویسی با اشاره به بازدید رییس جمهور از ایران خودرو گفت: رییس جمهور در این بازدید بر ضرورت مدیریت بخش خصوصی بر مدیریت دولتی تاکید داشتند تا اقتصاد رقابتی با بازیگران واقعی صورت بگیرد و در عین حال دولت به جای واقعی خود برگردد. 


وی در ادامه دیدگاه های آیت الله ریسی را در حوزه های مختلف به ویژه صنعت اثربخش و کارآمد عنوان کرد و گفت: در چند ماهی که از عمر  دولت سیزدهم می گذرد رییس جمهور رویکردهایی را انتخاب کرده است که  هم جریان مدیریت دولتی را به طرف کارآمدی هدایت کرده و هم یک دعوت  و بستر سازی برای پذیرش مسوولیت‌های بزرگتر برای بخش خصوصی و بازیگران واقعی بخش اقتصاد بوده است.


این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: آیت الله رییسی سعی می کند با استفاده از قوت‌ها و ظرفیت‌های اثر گذار از فرصت‌ها به نحو احسن بهره برداری کند و بتواند تهدیداتی که در حوزه اقتصاد ملی با آن مواجه است را تعدیل کند و از طرف دیگر نقاط ضعف را مورد شناسایی قرار دهد.


شاه ویسی تاکید کرد: آیت الله رییسی با حضور در  حوزه های مختلف بدنبال شناخت از آسیب ها و معایب، نقاط ضعف و دامنه تهدیدات است که بتواند برای قدرتمند کردن آنها بستر سازی کند لذا حضور آیت الله رییسی در حوزه‌های مختلف بخصوص صنعت مثبت و بسترساز ارتقا و تحول در کشور است.