دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بحث فنی مذاکرات وین حل شده موضوع سیاسی آن باقی مانده است

تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این بحث فنی مذاکرات حل شده و موضوع سیاسی آن باقی مانده است، گفت: توقف مذاکرات طبیعی است چرا که مذاکره کنندگان باید در پایتخت‌های خود تصمیم‌های سیاسی را بگیرند.


به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌‍‌وگویی در توضیح نشست امروز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: نشست امروز بدون مهمان و پیرامون مذاکرات وین و بررسی سناریوهای مختلف آن برگزار شد. همچنان اعتقاد داریم بحث فنی مذاکرات حل شده و موضوع سیاسی مذاکرات وین است.


عباس زاده با اشاره به اظهارات نمایندگان در جلسه امروز، اظهار داشت: توقف مذاکرات طبیعی است، مذاکره کنندگان باید در پایتخت‌ها حضور پیدا کنند تا تصمیم‌های سیاسی را در پایتخت‌ها بگیرند.


وی با بیان اینکه ایستگاه پایانی مذاکرات همین تصمیم‌گیری‌های سیاسی است، تصریح کرد: غربی‌ها اگر حُسن نیت و جدیت از خود نشان دهند، توافق خوبی حاصل می‌شود در غیر این صورت جمهوری اسلامی ایران زیر بار توافق بد نمی رود.


عباس زاده مشکینی یادآور شد: با توجه به اینکه علی باقری به کشور بازگشتند، ممکن است در روزهای آتی از وی و وزیر خارجه برای بررسی ابعاد مذاکرات به کمیسیون امنیت ملی دعوت شود البته با توجه به حضور رئیس کمیسیون در تمام نشست‌های مربوطه اطلاعات نمایندگان به روز است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40