دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ایران و سوریه در یک سنگر واحد هستند

تهران-ایرنا- وزیر امورخارجه کشورمان گفت: ایران و سوریه در یک سنگر هستند و ایران از رهبری، دولت و مردم سوریه حمایت می‌کند.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به سوریه، حسین امیرعبداللهیان در بدو ورود به سوریه در جمع خبرنگاران گفت: ایران و سوریه در یک سنگر واحد هستند.خرسند هستم که روابط تهران و دمشق در بهترین شرایط خود قرار داد.امروز در کنار تمام ابعاد روابط دو کشور، موضوع همکاری‌های اقتصادی و تجاری در اولویت قرار دارد.


وی ادامه داد: مشورت‌های تجاری، اقتصادی و سیاسی دو کشور در بهترین سطح خود قرار دارد و آنچه را که به نفع مردم دو کشور است، در دستور کار ما قرار دارد.


امیرعبداللهیان گفت: ما در یک سنگر هستیم و ایران از رهبری، دولت و مردم سوریه حمایت می‌کند.


در ادامه فیصل مقداد وزیر امورخارجه سوریه، سفر وزیر خارجه ایران را فرصتی برای رایزنی درباره امور مهم برای دو کشور و تحولات منطقه خواند.


وی ادامه داد: ما بر بهترین شکل روابط با کشورهای منطقه از جمله روابط با ایران و کشورهای عربی پافشاری داریم. هماهنگی‌ها میان ما در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه دارد.


فیصل مقداد گفت:سوریه بر ایستادگی خود در کنار ایران در ارتباط با تعامل خلاقانه این کشور در پرونده هسته‌ای تأکید می‌کند.در گفت‌وگوهای ما به تحولات بزرگی که پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین روی داد، پرداخته خواهد شد.


به گزارش ایرنا،وزیر امورخارجه کشورمان دقایقی دیگر با بشار اسد رییس جمهور سوریه دیدار می‌کند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40