دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ایرانیان مدافع حرم روحیه نیروهای عراق و سوریه را در مبارزه با

کاشان – ایرنا – مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نقش رزمندگان، سرداران و فرماندهان ایرانی مدافع حرم در سوریه و عراق، تقویت روحیه، آموزش، سازماندهی و ایجاد انگیزه بین نیروهای این کشورها در مبارزه با داعش بود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ ایرج مسجدی یکشنبه‌ شب در آیین عزاداری دهه دوم محرم هیات رزمندگان اسلام کاشان با عنوان «یادبود سرداران و شهدای مدافع حرم» در سالن شهدای بسیج این شهر افزود: هدف مقابله رزمندگان ایران با نیروهای داعش، قدرت بخشیدن نیروهای عراق و سوریه در برابر داعش و آزادی سرزمین‌های اسلامی بود تا حرم‌های مقدس و شریف مورد تهاجم قرار نگیرند.


وی ادامه داد: نابود کردن حرم‌های مقدس در سوریه و عراق، خط مقدم دشمن بود تا پس از آن به جمهوری ایران اسلامی حمله کند.


سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در بغداد اظهار داشت: هدف داعش فقط دسترسی به کربلا و دمشق نبود، بلکه می‌کوشید با اشغال عراق و سوریه، حاکمیت داعش را برقرار کند تا قدرت فزاینده‌ای به دست بیاورد و به سرزمین اصلی تشیع یعنی جمهوری اسلامی ایران حمله کند.


وی با اشاره به مرامنامه و اساس‌نامه داعش گفت: این گروه تفکیری و تروریستی به دنبال ایجاد خلافت در منطقه و سرزمین‌های اسلامی بود.


سردار مسجدی اضافه کرد: حضور رزمندگان اسلام و شهیدان ایرانی در سوریه و عراق حضور و سرکوب داعش، فقط دفاع از حرم‌های شریف نبود، بلکه انتقال  جبهه در اوج راهبردی دشمن بود، یعنی رزمندگان اسلام و شهیدان مدافع حرم به جای آنکه اجازه دهند دشمن این مناطق را تسخیر کند و به مرزهای ایران برسد، آنان را در عمق خاک سوریه و عراق تعقیب کردند.


وی خاطر نشان کرد: امروز خون شهیدان فاطمیون، زینبیون، حیدریون، عراقی‌ها و لبنانی‌ها در کنار هم برای احیای کلمه حق و دفاع از آرمان‌های مقدس و ملکوتی باعث افتخار خانواده شهیدان و مردم شریف ایران شده است.


مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تقدیم شهیدان در مبارزه با داعش موجب عاقبت به خیری، سعادت دنیا و آخرت و روسفیدی ملت شریف ایران در پیشگاه حضرت زینب (س) و  امام حسین (ع) شده است.


وی تاکید کرد: افتخار می‌کنیم که در این مسیر و مکتب و ادامه راه سیدالشهدا (ع)  فرزندان‌ ایران اسلامی جان خودشان را برای دین و آرمان‌های مقدس تقدیم کردند.


سردار مسجدی تاکید کرد: شهیدان مدافع حرم و در راس آنها سردار رشید اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی با ایثار و جانفشانی، نگذاشتند پای نیروهای تکفیری تروریستی داعش به حرم‌های شریف در مکان‌های مقدس سوریه و عراق برسد و دشمن را نابود کردند.


وی با اشاره به شهادت بیش از ۹ هزار نیروی حشدالشعبی عراق در درگیری با داعش، اضافه کرد: اگر این شهیدان تقدیم نمی‌شدند هرگز نینوا، موصل، شمال بغداد و استان دیاله آزاد نمی‌شدند.


به گفته سردار مسجدی، به این شمار، هزاران شهید از نیروهای مسلح عراق و سوریه در سازمان‌های مختلف در جنگ با اشغالگران حرم‌های شریف که مردانه مقاومت کردند نیز باید افزوده شود.


سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در بغداد، شمار شهیدان مدافع حرم (ایرانی) در قیاس با شهدای عراق و سوریه را بسیار کم بیان و اضافه کرد: شخصیتی که این جبهه را قدرت بخشید، متحد و سازماندهی عملیاتی کرد، به کمک آنان شتافت و روحیه و  انگیزه آنان را تقویت کرد، سردار شهید سلیمانی بود.


وی با گرامیداشت یاد خاطره شهیدان دوران دفاع مقدس، یادآورشد: هدف رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، اعتقادی، اسلامی و ملی بود و برای امنیت زن و مرد، کوچک و بزرگ مردم ولایتمدار ایران اسلامی، با دشمن بعثی جنگیدند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در اشغال دشمن قرار گیرد.


منطقه کاشان چهار شهید مدافع حرم و ۷۳ شهید فاطمیون تقدیم اسلام کرده است.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>آیفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما