دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

انتقاد معاون سازمان برنامه از مصوبات غیر بودجه ای مجلس

تهران- ایرنا-معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه نمی توان هر فکر، ایده و آرزویی را در بودجه مصوب کرد گفت: احکام غیر بودجه‌ای قابل اجرا نیست.


به گزارش خبرنگار  پارلمانی ایرنا نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، ۸ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد جعفر قادری نماینده مردم شیراز  مبنی بر الحاق یک جز به بند ج تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.


در این پیشنهاد آمده است:به شرکت های آب و فاضلاب استانی اجازه داده می‌شود تا در مقابل دریافت آب تصفیه شده از دریاها از سرمایه گذاران، معادل ارزشی آن در همان استان آب به سرمایه گذار، پساب فاضلاب‌ها و یا آب خام و یا آب شرب برای فروش به واحدهای صنعتی و یا متولیان فضای سبز و یا تولیدکنندگان چوب تحویل نمایند.


سید حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با این پیشنهادگفت: بند ج تبصره ۸ هزینه ای و بودجه سند دخل یا خرج است و نمی توان هر فکر، ایده و آرزویی را در بودجه بیاوریم چرا که دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه مصوب را تدوین کرده و بیان می کند که هیچ یک از احکام محقق نشده اما باید به این نکته دقت کرد که علت عدم تحقق مصوبات این نیست که دولت آن را انجام نمی‌دهد بلکه درج موضوعاتی است که ارتباطی با بودجه ندارد.


تهران_ایرنا_سیزدهمین جلسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ آغاز شد.


تهران – ایرنا – جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح یکشنبه به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد.