دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

امیرعبداللهیان بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده ایم از خطوط

تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده‌ایم، گفت: آخرین پیشنهادهای خود را برای رسیدن به توافق از طریق هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به طرف آمریکایی‌ ارائه کرده‌ایم و به آنها به صراحت گفته‌ایم که از خطوط قرمز خود عبور نخواهیم کرد.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به سوریه، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه گفت: اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، آماده‌ایم توافق را با حضور وزرای خارجه در وین نهایی کنیم.


وزیر امور خارجه با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگری به توافق در وین نزدیک شده‌ایم، اضافه کرد: آخرین پیشنهادات خود را برای رسیدن به توافق از طریق هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به آمریکایی‌ها ارائه کرده‌ایم و به طرف آمریکایی به صراحت گفته‌ایم که از خطوط قرمز خود عبور نخواهیم کرد.


امیرعبداللهیان در تشریح دیدار خود با همتای سوری، اضافه کرد: ما بر مناسبات دو جانبه و همکاری‌های گسترده تجاری و اقتصادی تهران – دمشق تاکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات را اعلام کرده‌ایم.  


وزیر امور خارجه تصریح کرد: همچنین در این دیدار آخرین تحولات دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.  


امیرعبداللهیان ادامه داد: رویکرد جدید برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با سوریه مورد استقبال و خرسندی ما است.


وی با بیان اینکه درباره برخی از مسائل منطقه‌ای از جمله وضعیت یمن، گفت‌وگو کرده‌ایم، گفت: ما از لغو محاصره انسانی، برقراری آتش بس و گفت‌وگوهای همه اطراف یمنی استقبال می‌کنیم.


سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان هفته اینده برگزار می‌شود


امیرعبداللهیان با بیان اینکه در این دیدار درباره آخرین تحولات افغانستان بحث و تبادل نظر کردیم، از برگزاری سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان خبر داد و گفت: این نشست هفته آینده در کشور چین برگزار خواهد شد.  


وزیر امور خارجه تأکید کرد: همانطور که به صراحت اعلام کرده‌ایم، از تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان حمایت می‌کنیم.  


وی یادآور شد: همچنین در این دیدار آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای وین برای رفع تحریم‌ها را هم مورد بحث قرار دادیم.


همچنین فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه  در این کنفرانس خبری گفت: در دیدار با وزیر امور خارجه ایران روابط متمایز دو کشور و راههای مقابله با اقدامات اقتصادی غیرقانونی تحمیل شده بر دو کشور را بررسی کردیم.


وزیر خارجه سوریه بیان داشت: در ادامه هم مذاکراتی که ایران با غرب در وین برای احیای توافق هسته‌ای انجام می‌دهد را مورد بحث قرار دادیم.


تهران-ایرنا-وزیر امورخارجه کشورمان در راس هیاتی دیپلماتیک وارد سوریه شد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40