دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ابزارهای تامین منابع مالی برای اجرای طرح های مدیریت شهری تعیین

تهران – ایرنا – نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انواع ابزارهای تامین منابع مالی برای مدیریت شهری از سوی شهرداری‌ها را تعیین کردند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی نوبت بعدازظهر روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، نمایندگان با پیشنهاد نماینده شیراز برای الحاق به کل تبصره ۴ با ۱۵۶ رای موافقت کردند.


در پیشنهاد «جعفر قادری» برای الحاق به تبصره ۴ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده است: شهرداری‌ها می‌توانند برای اجرای پروژه مدیریت شهری از انواع ابزار تامین منابع مالی و روش های اجرایی مناسب از قبیل منابع مالی، ساخت، بهره برداری و واگذاری (BOT) تامین منابع مالی و ساخت و تملک و بهره برداری (BOO)، طرح و ساخت کلید در دست (EPCF)، ساخت و بهره برداری و مالکیت واگذاری (BOOT)، ساخت و اجاره و واگذاری (BLT)، احیا و بهره برداری و انتقال (ROT)، ساخت و اجاره و بهره برداری (BLO)، مشارکت بخش عمومی و اختصاصی (PPP) با پیش بینی تضمین‌های کافی اقدام نماید.


آیین نامه اجرایی این بند ظرف مدت ۳ ماه مشترکاً توسط وزارت کشور و وزارت امور اقتصاد و دارایی با همکاری شورای عالی استان ها و کسب نظر از شهرداری‌ها تدوین و به تصویب هیات دولت می‌رسد.